اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

علوم پزشکی بابل موفق به تزریق داروی درمان افسردگی شد

خبرگزاری فارس: دانشیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برای نخستین بار در کشور، دانشگاه علوم پزشکی بابل موفق به تزریق کتامین برای درمان بیماری افسردگی شد.

علوم پزشکی بابل موفق به تزریق داروی درمان افسردگی شد
فرزان خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اختلال افسردگی در طول عمر انسان از هر پنج زن و 10 مرد، یک نفر را مبتلا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه پنج درصد جمعیت در هر زمان از این اختلال رنج می‌برند، بیان داشت: از عوارض این اختلال، افت عملکرد شدید، ناتوانی و با 15 درصد خطر خودکشی همراه است.
خیرخواه درباره سنین ابتلا به این بیماری یادآور شد: بیشتر مبتلایان در سنین جوانی و میانسالی که سال‌های فعال زندگی است به این بیماری مبتلا می‌شوند.
دانشیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل درمان این بیماری را از طریق داروی کتامین بیان کرد و ادامه داد: کتامین یک بیهوش‌کننده است که حالتی به نام بیهوشی انفکاکی ایجاد می‌کند.
خیرخواه گفت: از ویژگی‌های دیگر این دارو، ناتوانی، فراموشی، ضد درد و فقدان واقعی هشیاری است که به دلیل ویژگی‌های تخریب‌کننده روانی، اغلب مورد سوء ‌مصرف قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اخیراً شواهدی از بهبود بیماران مبتلا به افسردگی‌های مقاوم به درمان به دنبال تزریق تک دوزکتامین گزارش شده که به دنبال آن بهبودی در کمتر از دو ساعت ایجاد شده و حدود هفت روز ادامه یافته است.
خیرخواه اذعان داشت: کتامین به عنوان دارویی است که می‌تواند در درمان بیماران مبتلا به افسردگی نقش اساسی داشته و حتی در برخی موارد به جای الکتروشوک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دانشیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان متذکر شد: این دارو از شش سال پیش در بخش روانپزشکی بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل مورد استفاده بیماران قرار گرفته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول