اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل اجتماعی:

وجود افسردگی با پوشش چادر ادعایی بی‌اساس است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل اجتماعی و استادگفتمان‌های دینی شهرستان بیجار گفت: هنوز هیچ پژوهش علمی ارتباط‌ بین استفاده از چادر و بروز افسردگی را تایید نکرده و این ادعای ضعیف و بی‌اساس، نوعی حمله به مقوله با ارزش حجاب و عفاف بانوان است.

وجود افسردگی با پوشش چادر ادعایی بی‌اساس است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا ترکمندی پیش از ظهر امروز در  جلسه گفتمان‌ دینی شهرستان بیجار که با موضوع بهداشت روان در دبیرستان دخترانه معارف اسلامی صدرا برگزار شد، اظهار داشت: توجه بانوان به کارکرد مصونیتی پوشش مناسب یکی از  شیوه‌های کاهش استرس‌های روزمره و اضطراب ناشی از مزاحمت‌های احتمالی است.
وی نقش انجام فرایض دینی را در کاهش اضطراب با توجه به اظهارات روان‌پزشکان و روانشناسان برجسته و مهم دانست و افزود: دعا و توکل به خدای متعال، شکر نعمت‌های موجود، داشتن یک ایمان قوی و انجام فریضه نماز، در کاهش ترس، نگرانی و تشویش، تاثیر شگرفی دارد.
وی در مورد عوامل زائد استرس‌زا برای دختران نوجوان و جوان خاطرنشان کرد: توجه افراطی و وسواس‌گونه به وضعیت ظاهری، مدل‌های جدید پوشش، فراموشی توانایی‌ها و ابعاد ارزشی وجود انسان و غیره از مهم‌ترین مشغولیات ذهنی برخی نوجوانان است که با مشاهده رفتار بزرگترها در محیط خانواده و اجتماع و تاثیر رسانه‌ها، آموخته شده و تا میزان زیادی انرژی آنها را صرف خواهد کرد و در نتیجه از پرداختن به مهمات زندگی باز می‌مانند.
کارشناس مسائل اجتماعی و استادگفتمان‌های دینی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه نزدیک به 300 نوع بیماری روانی وجود دارد، گفت: نمی‌توان به هر شخصی عنوان بیمار روانی را چسباند و باید توسط متخصص، کارکردهای مختلف روانی فرد مانند  اندیشه، عاطفه، ادراک و رفتار بررسی شود تا درجه خفیف بودن بیماری یا شدت آن مشخص شود.
ترکمندی یادآور شد: برای پیشگیری از بروز بیماری،  آموختن  مهارت‌های زندگی از جمله خود آگاهی و کنترل خشم و استرس، استفاده از خدمات مراکز مشاوره، توجه به معنویات، پرهیز از حسادت و بدبینی افراطی و سایر رفتارهای ناپسند، داشتن برنامه در زندگی و غیره مفید است.
وی ضمن احساس خرسندی از توجه ویژه دانش‌آموزان دبیرستان‌های معارف اسلامی به حجاب و عفاف توجه بانوان به کارکرد مصونیتی پوشش مناسب را یکی از شیوه‌های کاهش استرس‌های روزمره و اضطراب ناشی از مزاحمت‌های احتمالی برشمردند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت ناآگاهانه بهداشت روان خود را به خطر انداخته و در طوفان برخی باورهای غیرمنطقی گرفتار می‌سازند،گفت: مراجعه به رمال‌ها و فالگیرها یکی از ده‌ها عوامل تشدید اختلالات در افراد 15 تا 64 ساله کشور است که باید با اطلاع‌رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها، گفتمان‌های دینی و همکاری شهروندان با پرهیز از این مراجعات، نسبت به محو تاثیرات مخرب این شغل‌های کاذب اقدام کرد.
این کارشناس مسائل اجتماعی در بیجار اضافه کرد: باید به جای این موارد با قرائت آیات قرآن کریم، امید به کرم الهی و بهره‌گیری از آموزه‌های غنی دین مبین اسلام، قدم‌های بلندی برای بهداشت روان ساکنان جامعه اسلامی برداشت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول