اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

علوم انسانی برترین علم در اقتدارآفرینی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معتقدیم برترین علم در اقتدارآفرینی علوم انسانی است و حوزه علوم انسانی وسیع بوده و اقتدار فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند.

علوم انسانی برترین علم در اقتدارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد مهدی‌نژادنوری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری استان قم و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: افتتاح این مرکز در حوزه فعالیت‌های علوم، تحقیقات و فناوری مصداق بارز تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد دنیا به طور عمده بر دانش و تحولات سریع و فرمانبرانه استوار است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت به کارگیری دانش و فناوری گفت: عملیاتی کردن دانش امکان تولید محصولات جدید و با کیفیت را فراهم می‌کند.

وی عنوان داشت: امروز با استفاده از فناوری‌های زیستی، نانو و سلامت، غذاهایی عرضه می‌شود که چندین نقش را برای انسان ایفا می‌کند.

مهدی‌نژادنوری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی گفت: باید بتوانیم گام بلندی برداشته و تولیدات ملی خود را ارتقا دهیم تا رضایت مشتریان در داخل کشور را جلب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید به صحنه آمدن علم و فناوری برای پشتیبانی از سایر حوزه‌های فعالیت کشور اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مفید خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بالاترین و مهم‌ترین تاکید ایشان بر دستاوردهای علم و فناوری و اهمیت این قضیه بوده است و پارک‌های علم و فناوری جایگاهی است که از نوآوران، اختراعات، مخترعان و مبتکران در حوزه‌های مختلف حمایت کرده تا ایده‌های آنها به سرعت به منصه ظهور برسد و در بازار نفوذ پیدا کند.

وی یادآور شد: این پارک‌ها در همه مکان‌های دنیا به اسامی مختلف وجود دارد که از سوی دولت‌ها در زمینه‌هایی که انتظار دارند کشور توسعه پیدا کند، معافیت‌ها و حمایت‌هایی را اعمال می‌کنند.

مهدی‌نژادنوری عنوان داشت: در حوزه دانش با توجه به اینکه تجربه کمی داریم و دستاوردها و یافته‌های پژوهشی ما ابتر مانده یا دارای هدف مشخص نیست، حلقه پارک‌های علم و فناوری تکمیل‌کننده این چرخه است، بنابراین باید روند فعالیت‌ این پارک‌ها با سرعت بیشتر پیش رود.

وی با اشاره به رسالت وزارت علوم در همه ابعاد به ویژه در بحث تولید کار و جذب سرمایه ایرانی گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از مصادیق بارز این امر هستند و نیاز به توجه جدی به بحث‌های دانشی، فناوری‌های پیشرفته، نوآوری‌ها، ابتکارات، اختراعات و خلاقیت‌ها دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: معتقدیم برترین علم در اقتدارآفرینی علوم انسانی است و حوزه علوم انسانی وسیع بوده، ولی به دلیل آنکه هیچگاه اجازه ندادند به طور مستقل و به شکل گسترده وارد این عرصه شویم، امروز از نعمت‌های آن محروم هستیم.

وی عنوان داشت: حوزه علوم انسانی اقتدار زیادی برای هر کشور ایجاد می‌کند به شرطی که برای آن کشور باشد و بتواند آن را کاربردی کند و پارک علم و فناوری قم و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی این رسالت را بر عهده دارد.

مهدی‌نژادنوری یادآور شد: این پارک وظیفه کارآفرینی و اشتغال را بر عهده دارد و کارآفرینی به معنای ورود موضوع جدید به عرصه کار بوده و اشتغال به معنای این است که بر اساس موضوعات موجود انسان‌ها مشغول کار می‌شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول