اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه 500 روستای آذربایجان‌شرقی مسدود شد

ارتفاع برف در چاراویماق 125 سانتی‌متر / آزاد راه تبریز ـ زنجان 70 سانتی‌متر

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی، ارتفاع برف در شهرستان چاراویماق را یک متر و 25 سانتی‌متر و آزاد راه تبریز ـ زنجان را 70 سانتی‌متر اعلام کرد.

ارتفاع برف در چاراویماق 125 سانتی‌متر / آزاد راه تبریز ـ زنجان 70 سانتی‌متر

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، از مسدود بودن 500 راه روستایی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: بارش برف و کولاک که از عصر دیروز در آذربایجان‌شرقی آغاز شده موجب مسدود شدن راه روستایی برخی از شهرستان‌های استان شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از مراکز شهرستان‌های استان، 160 روستا در سطح شهرستان هشترود، 120 روستا در سطح شهرستان بستان‌آباد، 190 روستا در شهرستان چاراویماق، 100 روستا در سراب و 10 روستا در اسکو به محاصره برف درآمده‌‌اند.

علیزاده ادامه داد: همچنین 25 راه روستایی در شهرستان اهر و برخی روستاهای مرند، هوراند، ورزقان، سراب و میانه به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود است.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی همچنین بارش برف در آخرین روزهای زمستان امسال را سنگین اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده ارتفاع برف در ارتفاعات چاراویماق به 1.25 سانتی‌متر، هشترود 60 سانتی‌متر، ورزقان 55 سانتی‌متر، آزاد راه تبریز ـ زنجان 70 سانتی‌متر، میانه و سراب 40 سانتی‌متر رسیده است.

علیزاده ادامه داد: در حال حاضر 750 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و برف‌روب در حال برف‌روبی راه‌های مسدود شده هستند اما به دلیل کولاک شدید این امر با مشکل پیش می‌رود.

وی افزود: همکاران راهداری استان در تلاش برای گشایش مسیرهای مواصلاتی روستایی هستند و محورهای اصلی استان به غیر از هشترود ـ چاراویماق و هشترود ‌ـ مراغه باز است اما تردد در آنها باید با تجهیزات ایمنی از قبیل زنجیر چرخ انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگوار برای هموطنان عزیز نباشیم.

علیزاده در ادامه گفت: تردد در محور اتوبان پیامبر اعظم (ص) و محورهای هشترود به قره‌چمن، میانه به کندی با زنجیر چرخ در حال انجام است.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان‌شرقی، از روستاییان خواست به دلیل کولاک شدید تا اطلاع بعدی سفرهای غیرضروری خود را حذف کرده و از تردد در راه‌ها خودداری کنند.

علیزاده همچنین از شهروندان خواست در صورت بروز مشکل و اطلاع از وضعیت راه‌های استان با شماره تلفن‌های 141 و 4453020 تماس بگیرند.

گزارش فارس حاکی است، هواشناسی وضعیت جوی استان آذربایجان‌شرقی تا 24 ساعت آینده را ابری همراه با بارش پراکنده برف اعلام کرد که به تدریج وضعیت پایدار و مناسبی را در استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول