اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال گذشته در همدان صورت پذیرفت

توقیف بیش از 158 هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی غیر مجاز

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان گفت: سال گذشته 158 هزار و 583 کیلوگرم انواع مواد خوراکی و بهداشتی، 231 هزار و 484 قلم کالا و 6 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز توقیف شده است.

توقیف بیش از 158 هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی غیر مجاز

علی‌اصغر وحیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به عملکرد معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان در سال 90، با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 478 واحد تولید و عرضه مواد غذایی در همدان، بازدید شده است، اظهار کرد: در مدت سال گذشته یک هزار و 464 واحد تولیدی، خوراکی، آشامیدنی و بسته‌بندی، 100 واحد تولیدی آرایشی و بهداشتی بازدید شده است.

وی عنوان کرد: از یک‌ هزار و 464 واحد تولیدی خوراکی، آشامیدنی و بسته‌بندی بازدید شده، تعداد 108 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی انطباق نداشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از 100 واحد تولیدی آرایشی و بهداشتی نظارت شده، 15 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و هفت واحد غیر مجاز نیز شناسایی شد، گفت: از تعداد 579 مرکز نگهداری، عرضه و فروش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی نیز هشت مرکز با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشته است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از یک هزار و 766 مورد از اقلام مختلف در سال گذشته، گفت: از این تعداد 58 مورد با پروانه ساخت انطباق نداشت و 82 نمونه نیز با ویژگی‌های میکروبی و شیمیایی قابل قبول، انطباق نداشت.

وحیدی‌نیا با اشاره به انجام 60 مورد نمونه‌برداری از اقلام واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی، گفت: دو مورد از این تعداد با پروانه ساخت انطباق نداشت و چهار مورد نیز دارای عدم انطباق با ویژگی‌های میکروبی و شیمیایی قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به انجام 8 هزار و شش نفرساعت آموزش کارشناسان معاونت غذا و داروی همدان در سال گذشته، یادآور شد: در این مدت به 89 شکایت ثبت شده تلفنی و نیز 72 شکایت ثبت شده کتبی رسیدگی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به طور کل می‌توان گفت در سال 90، از مجموع 2 هزار و 478 واحد بازدید شده در همدان، 173 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی انطباق نداشته و 58 مورد واحد غیر مجاز نیز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع کل واریزی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال گذشته 402 میلیارد و 752 میلیون و 133 هزار ریال بوده است، عنوان کرد: در طول سال گذشته 158 هزار و 583 کیلوگرم انواع مواد خوراکی و بهداشتی، 231 هزار و 484 قلم کالا و نیز 6 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز شناسایی و توقیف شده است.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول