اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

خام‌فروشی در ایران رواج دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه خام‌فروشی در ایران رواج دارد، گفت: منابع موجود در کشور نباید به صورت خام‌ به فروش برسد.

خام‌فروشی در ایران رواج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در جشن ستارگان نخبه علمی استان همدان اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همواره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و همه ما به این امر باور داشته باشیم که بدون حظور شهدا هرگز نمی‌توانستیم درس‌ بخوانیم و تدریس کنیم.

وی افزود: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید به خود ببالند که بزرگترین تولیدکننده در کشور هستند و در برنامه‌های اجرایی خود همواره شناسایی اندیشه و استعدادهای نخبگان را مد نظر قرار دارند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در کشور ما خام فروشی رواج دارد و ما هنوز پس از گذشت 100 سال، نفت و بسیاری از منابع موجود را به صورت خام به سایر کشورها می‌فروشیم در حالی که می‌توان به جای فروش نفت بشکه‌ای 100 دلار با انجام فرآوری لازم بر روی آن چند سی‌سی آن را به این قیمت در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش تبدیل‌کننده استعدادهای خام به استعدادهای درخشان است و باید تدریس در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به حدی برای مردم موردپسند باشد که هر دانش‌آموزی با امید معلم شدن پای به عرصه علم و دانش گذاشته و در نهایت بهترین نخبگان برای این شغل مهم برگزیده شوند نه افرادی با درجه علمی پایین.

زلفی‌گل ادامه داد: اگر شعور و درک ما به جایی برسد که بهترین حقوق و مسکن را با تمام امتیازات در اختیار معلمان پایه اول ابتدایی اختصاص دهیم، مطمئناً جامعه‌ای سرشار از نبوغ و فناوری را خواهیم داشت و در غیر این ‌صورت ما هنوز به درجه بالایی از درک و شعور دست نیافته‌ایم.

وی فناوری هسته‌ای را نیاز ملزم کشور خواند و افزود: تحریم‌ها، ترورها و تهدیدهای دشمنان بیانگر این واقعیت است که دستیابی به فناوری هسته‌ای این فکر را در جهانیان ایجاد می‌کند که کشور ایران اسلامی به عنوان یک حکومتی بر پایه‌ قرآن با دستیابی به این موفقیت به قدرت نرم در جهان تبدیل می‌شود و می‌تواند دنیا را بیش از پیش تحت تأثیر خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: با دستیابی به فناوری هسته‌ای می‌توانیم انواع رادیوایزوتوپ‌ها را برای درمان انواع بیماری‌ و سرطان‌ها به دست آورده و هر گرم اورانیوم غنی شده می‌تواند انرژی بسیاری را تولید کند.

 وی اضافه کرد: البته این خود تهدید بزرگی برای ابرقدرت‌های جهان به شمار آمده و تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا ایران را از دستیابی به این مهم باز دارند غافل از این که دانشمندان و مردم غیور ایران ناامید نمی‌شوند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول