اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد:

کرسی‌ آزاداندیشی از حضور فعال نخبگان در عرصه‌ علم حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حمایت و ترغیب نخبگان کشور برای حضور فعال در عرصه‌های علمی است.

کرسی‌ آزاداندیشی از حضور فعال نخبگان در عرصه‌ علم حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمید محمدشیری پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در گردهمایی مدیران فرهنگی دانشگاه‌های پیام نور استان همدان در اسدآباد با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های پیام نور اظهار داشت: تضارب آراء سبب تولید نظرات می‌شود و حرکت در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی از اولویت‌های کارهای فرهنگی است.

وی هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را حمایت و ترغیب نخبگان کشور برای حضور فعال در عرصه‌های علمی خواند و افزود: پرهیز از موضوعات تکراری در برگزاری کرسی‌ها، فرق بین کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و ایجاد انگیزه بین دانشجویان برای پرهیز از روزمرگی از ویژگی‌های کرسی‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد کرسی‌های آزاد‌اندیشی را اتاق فکری برای ایده‌های نو دانشجویان دانست و گفت: این کرسی‌ها فرصت تحقیق و پردازش اطلاعات را به دانشجویان می‌دهد و در واقع اتاق فکری باز برای ایده‌های متفاوت هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان نیز با بیان اینکه باید برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فراخوان عمومی داده شود، گفت: باید با استفاده از ظرفیت کانون‌ها، انجمن‌ها و بسیج در برگزاری کرسی‌ها اقدام و دو داور یا مجری به عنوان کارشناس در این کرسی‌ها برای انتقال تجربیات و شیوه مباحثه از استاد به دانشجو حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوادی با تأکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی اساتید برای ثبت اطلاعات اساتید مجرب برای کرسی‌ها تصریح کرد: باید بر اساس شرایط دانشگاه‌های پیام نور دستورالعمل اجرایی کرسی‌ها بومی‌سازی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد هم با تبیین ضرورت تشکیل ابعاد قرآنی، فلسفی و فکری در کرسی‌های آزاداندیشی گفت: برای باثمرتر شدن کرسی‌های آزاداندیشی باید جلسات متناسب با درک و سلیقه دانشجویان برگزار شود و مصادیق و مثال‌هایی برای فهم آنان به کار رود تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم.

رضا سلیمانی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی جریان فکری است که باید در جامعه نهادینه شود، گفت: برای کرسی‌های آزاداندیشی باید قله‌ای در نظر گرفته شود که به ارتقای کشور کمک کند.

در پایان مقرر شد بانک اطلاعاتی اساتید برای استفاده در کرسی توسط مرکز اسدآباد ایجاد و سایر مراکز با معرفی اساتید مجرب در این امر مشارکت کنند و همچنین فراخوان درخواست برگزاری کرسی دریافت شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول