اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

شورای اجتماعی محلات مشهد میزبان 42 محله جدید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های همگانی شهرداری مشهد گفت: شورای اجتماعی محلات در سال جاری میزبان 42 محله جدید می‌شود.

شورای اجتماعی محلات مشهد میزبان 42 محله جدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد،‌ احسان ثانوی اظهار داشت: ‌تنها در شش ماهه دوم سال گذشته، شورای اجتماعی محلات در ‌114 محله مشهد مقدس فعال شد و امسال 42 محله دیگر مشهد دارای شورای اجتماعی می‌شوند.

وی افزود‌: در سالی که گذشت در مجموع 427 جلسه در قالب این شوراها تشکیل شد که حاصل جلسات 2 هزار و 107 مصوبه بوده است.

به گفته وی حدود 60 درصد مصوبات شوراهای اجتماعی محلات در حوزه فرهنگی اجتماعی سطح محله بوده است و 20 درصد آن مربوط به امور شهرداری و مابقی با توجه به تشکیل این شوراها در گام ابتدایی خود ،‌مربوط به تصمیمات داخلی شوراها بوده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های همگانی گفت: ‌در مجموع شوراهای اجتماعی محلات تاکنون دارای 870 نفر عضو است که 79 درصد آنان را مردان و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین سطح تحصیلات آنان کارشناسی و یا تحصیلات حوزوی معادل است.

ثانوی به تشریح برخی برنامه‌های شوراهای اجتماعی محلات در سال 91 پرداخت و گفت: ویرایش برنامه چهارم آئین‌نامه شواهای اجتماعی محلات امسال صورت خواهد گرفت که این آئین‌نامه به فرآیندهای تصمیم‌گیری، ‌تشکیل مصوبات و اجرای آن اشاره دارد.

وی از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی شوراهای اجتماعی محلات نیز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در راستای ارتقای فعالیت‌های این بخش، بانک مصوبات شوراهای اجتماعی محلات نیز فعال می‌شود.

ثانوی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود در سال 1391، بیش از 1400 جلسه در شوراهای اجتماعی محلات مشهد تشکیل شود و ادامه شکل‌گیری شورا در محلات جدید را دنبال خواهیم کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های شوراهای اجتماعی محلات و دیگر برنامه‌های حمایتی از اعضای این شوراها در قالب برنامه‌های مختلف، ‌همایش عمومی و سخنرانی‌های ویژه از سطح کشور برای فعالان محلات به عنوان دیگر برنامه‌های این مدیریت در سال پیش روی نام برد.

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال شوراهای اجتماعی محلات حدود 4 هزار مصوبه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که برای هر شورا در نظر گرفته شده است،‌ مبلغی معادل 20 میلیون تومان برای رسیدگی به امور و مسائل اجتماعی محله خود و در راستای تقویت محله‌محوری، ‌هم‌چنین شناسایی مسائل اجتماعی هر محله و ... است که دیگر فعالیت‌های ستادی هم در کنار آن شکل می‌گیرد.

ثانوی گفت: در حال حاضر شهرداران مناطق توجه خاصی به نحوه محاسبات و عملیاتی شدن آنها دارند.

به گفته وی شوراهای محلات سبب تقویت محله‌محوری و تقویت مشارکت مردم در اداره محله خودشان می‌شود و سبب می‌شود نظرات مردمی در فرایندها و امور شهرداری پررنگ‌تر جلوه داده شود.

وی افزود: ‌در سال 1391 هم‌چنین افزایش مهارت‌های اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات را پیگیری خواهیم کرد.

ثانوی ادامه داد: به این منظور قالب‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که مشارکت‌های مردمی هم یکی از اتفاقاتی است که امسال به طور جدی‌تری به دنبال آن هستیم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول