اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردکان خبر داد

پارک کوهستان اردکان به شهرداری واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردکان گفت: پارک کوهستان اردکان به منظور تکمیل و راه‌اندازی به شهرداری واگذار خواهد شد.

پارک کوهستان اردکان به شهرداری واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدعلی مروتی صبح امروز در حاشیه نشست توسعه فضاهای سبز در شهرستان اردکان که با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر و شهرستان اردکان در محل فرمانداری برگزار شد از واگذاری پارک کوهستان به شهرداری اردکان تا یک ماه آینده خبر داد.

وی افزود: این پارک جنگلی با 600 هکتار مساحت شامل 60 هکتار بخش حیات‌وحش، 50 هکتار بخش تحقیقاتی دانشگاهی، 300 هکتار فضای جنگلی و 100 هکتار مبلمان شهری است که در صورت تشکیل هیئت امنا و موافقت اعضا، پارک کوهستان به شهرداری اردکان واگذار می‌شود.

مروتی اضافه کرد: تاکنون 4 میلیارد ریال برای احداث این پارک توسط اداره منابع طبیعی شهرستان هزینه شده و 22 هکتار از این فضا درخت‌کاری شده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل فضای سبز آن 25 میلیارد ریال و برای احداث مبلمان شهری و فضای بازی پارک کوهستان اردکان 10 میلیارد ریال بودجه لازم است.

مروتی خاطرنشان کرد: برای احداث سنگ‌فرش نیز یک میلیارد ریال پیش‌بینی شده و به زودی پروژه انتقال آب به چاه دوم نیز به طول شش کیلومتر انجام خواهد شد.

شهردار اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه 160 میلیاردی شهرداری اردکان در سال جاری از اختصاص 15 میلیارد ریال برای توسعه پارک‌ها و فضاهای سبز شهر اردکان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز شهر اردکان 10 مترمربع به ازای هر نفر است، تا رسیدن به سرانه استاندارد کشور که 15 مترمربع به ازای هر نفر است، فاصله زیادی داریم.

مروتی تصریح کرد: عملیات ایجاد فضای سبز مناسب در بستر ورودی شمال شهر اردکان از طرف نایین و کمربندی شرقی بلوار ولی‌عصر(عج) از دیگر برنامه‌های شهرداری است که تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

فرماندار اردکان نیز در این نشست بر ضرورت توسعه فضاهای سبز در شهرها و روستاهای شهرستان اردکان تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر از نظر تعداد پارک‌ها و فضاهای سبز، تفریحی رفاهی و خدماتی در شهر از وضعیت خوبی برخودار نیستیم.

احمد کمالی افزود: با توجه به اینکه دولت در سال جاری توسعه کشاورزی و منابع طبیعی را مورد نظر قرار داده است، تلاش مسئولان باید به سمت توسعه مراکز تفریحی برای مردم به ویژه جوانان باشد.

رزم‌آور رئیس شورای شهرستان اردکان نیز با بیان اینکه پروژه پارک کوهستان از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری است، گفت: در سفر سوم مبلغ 10 میلیارد ریال برای تکمیل این پارک مصوب شد که این اعتبار نیز باید پیگیری و جذب شود و همه دستگاه‌ها نیز برای تکمیل این پارک به شهرداری اردکان کمک کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول