اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد عنوان کرد

هزینه 1300 میلیارد دلاری غرب در افغانستان دروغ محض است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: غربی‌ها به مسئولان افغانستان گفته‌اند که تاکنون برای عمران و آبادانی این کشور یک هزار و 300 میلیارد دلار در خاک این کشور هزینه شده که بارها مسئولان افغانستان گفته‌اند که هزینه‌کرد این میزان اعتبار از طرف غربی‌ها دروغ محض است.

هزینه 1300 میلیارد دلاری غرب در افغانستان دروغ محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم بندرعباس در استادیوم تختی این شهر با بیان اینکه تمام مشکلات دنیا ریشه در بی‌عدالتی و قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی عده‌ای قلیل دارد، گفت: این عده در رأس چند کشور برای خود حق بیشتری قائل هستند و سرمایه و شخصیت ملت‌ها را غارت می‌کنند.

وی ادامه داد: در اطراف ایران با هدف دفاع از منافع خودشان بهانه‌هایی برای انعقاد قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری فروش تسلیحات پیدا می‌کنند و حضور خود را با پول و ثروت ملت‌های منطقه توجیه می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در منطقه، ملت‌ها با هم مشکل ندارند و با هم دوست هستند، بیان داشت: اما عده‌ای اقلیت هستند که بی‌عدالتی‌ها، جنگ‌ها و تجاوزها را طراحی می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: این عده استقلال، نفت و حیثیت ملت‌های منطقه را برده‌اند و می‌برند.

این مقام مسئول بیان داشت: زمانی صدام را وادار به حمله ایران و کویت کردند و خود را به عنوان ناجی معرفی کرده و سپس هزینه برکناری صدام را 180 میلیارد دلار برآورد کردند.

وی ادامه داد: اگر حساب‌رسی انجام شود معلوم خواهد شد که برای آن جنگ حتی 10 میلیارد هم خرج نکردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به مسئولان افغانستان گفته‌اند که یک هزار و 300 میلیارد دلار برای این کشور هزینه‌ کرده‌اند این در حالی است که مسئولان افغانستان طی دیداری که با بنده داشته‌اند، صَرف این میزان اعتبار را کذب خوانده‌اند.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: به عنوان نمونه مراکز آموزشی در این کشور می‌سازند و ده‌ها برابر هزینه‌های اضافی به این کشور تحمیل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه استکبار این‌گونه کشورها را غارت می‌کند، گفت: تمام مشکلات آنها با ایران این است که ملت ایران این‌گونه معادلات را نپذیرفته است.

رئیس جمهور اذعان داشت: آنها می‌خواهند همانند زمان طاغوت ایران زیر پا له شود و خوب می‌دانند که پیشرفت ایران سبب اقتدار هر چه بیشتر ملت شده و این امر با زیاده‌خواهی آنها در تضاد است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول