اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون کهنوج خبر داد

تشکیل شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهنوج از تشکیل شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در سال 91 خبر داد.

تشکیل شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

عباس اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: میزان تحقق اشتغال تعهد شده سال 90 در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به صورت 100 درصد محقق شده است.

وی افزود: در شهرستان کهنوج 93 درصد، شهرستان قلعه‌گنج 103 درصد، شهرستان رودبار 106 درصد و شهرستان منوجان 92 درصد اشتغال تعهد شده است.

اکبری همچنین از تشکیل شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در سال 91 خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهنوج مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: اعضای تعاونی‌های مسکن مهر نیز باید با توجه به نزدیک بودن تحویل فاز اول واحدها در سال 91 هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل موجودی خود به دفتر شرکت تعاونی مسکن مهر آزاد کهنوج مراجعه کنند.

اکبری بیان داشت: در سامانه رصد سهمیه اشتغال پنج شهرستان جنوبی استان کرمان «شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، رودبار، منوجان و فاریاب» 4 هزار و 879 نفر بوده که تاکنون تعداد4 هزار و 403 نفر در سامانه ثبت و ایجاد اشتغال شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از 6 هزار پرونده در زمینه مشاغل در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است، گفت: از این تعداد 4 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و تاکنون تعداد 2 هزار و 396 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد 265 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهنوج با بیان اینکه تاکنون 19 کارفرما از تخفیفات بیمه‌ای بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: در زمینه اتباع بیگانه تاکنون 182 مورد بازرسی توسط بازرسان کار این اداره انجام شده که 61 نیروی غیرمجاز شناسایی و افراد خاطی برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در این شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: در سال جاری چهار دوره آموزشی قانون کار توسط کارشناسان این اداره برای نمایندگان کارگر و انجمن‌های صنفی کارفرمایی برگزار شده است.

وی تعداد شرکت‌های تعاونی به ثبت رسیده در سال 90 را 18 شرکت عنوان کرد و اذعان داشت: این تعاونی‌‌‌ها با تعداد 143 عضو 286 نفر فرصت شغلی جدید فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول