اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران؛

اتباع غیرمجاز 20 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز بیش از 20 هزار فرصت شغلی را در استان گرفته‌اند، گفت: وقتی یک انسان به صورت غیرمجاز در جایی زندگی می‌کند نمی‌تواند رفتار مجاز داشته باشد.

اتباع غیرمجاز 20 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران مرتبط با سرمایه‌گذاری در مازندران اظهار داشت: امروز گردشگری گروهی رواج دارد و گردشگری فردی هتل‌ها را پر نمی‌کند.
این مسئول افزود: مراکز اقامتی با گردشگری گروهی از طریق روش‌های متداول روز و رزرو اینترنتی، یارگیری می‌کنند.
استاندار مازندران با اشاره به قیمت پایین گردشگری در برخی کشورهای همسایه، گفت: این موضوع در دولت مطرح شده و ممکن است هدفگذاری‌های بر ایران انجام داده باشند و دولت مقرر کرده این موضوع بررسی شود.
وی با بیان اینکه در این کشورها هزینه با عدد و رقم یکسان نیست از احتمال وجود برخی مسائل پشت پرده خبر داد و تصریح کرد: در برخی کشورهای منطقه احتمال ماجراهای سوبسیدی مطرح است.
این مسئول با اشاره به اینکه از مراکز گردشگری که ثبت جهانی شده‌اند باید بهره‌برداری بین‌المللی کنیم، ابراز داشت: عده‌ای در دنیا این مراکز را رصد می‌کنند اما اگر مسافر به این مناطق بیاید آیا خدمات مناسب برای ارائه داریم.
طاهایی خاطرنشان کرد: با استفاده از آژانس‌دارهای حرفه ای و کارآمد، گردشگری حرفه‌ای و گروهی را تقویت کنیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه جدی در استان است، ادامه داد: پیمانکاران اتباع غیرمجاز را کنترل کنند.
وی با اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز بیش از 20 هزار فرصت شغلی را در استان گرفته‌اند، افزود: وقتی یک انسان به صورت غیرمجاز در جایی زندگی می‌کند نمی‌تواند رفتار مجاز داشته باشد.
طاهایی با بیان اینکه بانک‌ها دارای مشکلاتی هستند، گفت: بانک‌ها فریب شرکت‌های جعلی را نخورند و مراقبت کنند.
وی تصریح کرد: یک طرح متشکل از تکنولوژی جدید در دنیا برای طرح‌های سالم سازی دریا در مازندران به صورت پایلوت ایجاد شود.
این مسئول یادآور شد: استان با همه تنگناهای بودجه‌ای می‌تواند گام‌های خوبی داشته باشد.

* ثبت 11 هزار متقاضی شغل در سامانه رصد
مدیرکل کار و امور اجتماعی مازندران نیز از ثبت 11 هزار و 581 شغل در سامانه رصد خبر داد.
محمدعلی نجفی تروجنی تصریح کرد: این در حالی است که رشته‌های تحصیلی متناسب با بازار کار نیست.
مدیرکل کار و امور اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: نرخ فارغ التحصیلان بیکار در کشور از 30 درصد تجاوز نمی‌کند، اما این رقم در مازندران از 40 درصد هم تجاوز می‌کند و آمار زنان هم بیشتر از مردان است.
وی با اشاره به اینکه مسکن مهر سبب کاهش نرخ بیکاری شده، یادآور شد: نرخ بیکاری در بین کسانی که دارای سطح سواد متوسطه و پایین‌تر هستند در مازندران به نیم درصد کاهش یافته است.
نجفی با بیان اینکه مشکل سامانه رصد برطرف شده، تصریح کرد: با تقویت سامانه در مرکز و استفاده دستگاه‌ها از اینترنت پرسرعت، در هفته اخیر مشکلی درباره سامانه رصد از سوی دستگاه‌ها گزارش  نشده است.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها آمار اشتغال ایجاد شده را به صورت دستی ارائه کرده‌اند که این آمار باید وارد سامانه شود، متذکر شد: تعداد شاغلان بخش‌های مختلف ثبت شده در سامانه رصد افزایش یافته است.
نجفی در پایان اذعان داشت: هفته گذشته 8 هزار و 291 مورد و تا امروز 11 هزار و 581 مورد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول