اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس:

اتباع خارجی غیرمجاز بازگردانده می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اعلام خبر شناسایی آنلاین افاغنه گفت: پس از شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز ازجمله همسایگان افغانی‌ سریعا به کشور خود بازگردانده می‎شوند.

اتباع خارجی غیرمجاز بازگردانده می‎شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، افتتاح نخستین اردوگاه اتباع خارجی در گلستان با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و جمعی از فرمانداران شهرستان‎ها و مسئولان استانی انجام شد.
مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان هدف از انجام این طرح را ساماندهی اتباع افغانی در استان گلستان بیان کرد و اظهار داشت: افرادی که به صورت غیرمجاز اسکان یافته و هنوز ساماندهی نشده‎اند توسط مراجع امنیتی دستگیر و به این اردوگاه معرفی می‎شوند.
سید محمد تهوری تصریح کرد: اتباع افغانی که قوانین و مقررات کشورمان را رعایت نکرده‎اند به این اردوگاه منتقل شده و از طریق سیستم‎های امنیتی پیچیده‎ای که در نظر گرفته است به صورت آنلاین شناسایی می‎شوند.
وی با بیان اینکه افراد غیرمجاز اسکان یافته به مرزها طرد می‎شوند، خاطرنشان کرد: اگر فردی بیش از دو بار به صورت غیرمجاز دستگیر شده باشد به اردوگاه‎های محل نگهداری فرستاده می‎شود که خوشبختانه مسئولان استان گلستان برای اجرای این طرح عزم جدی در پیش گرفته‎اند.
تهوری علت ساماندهی نشدن کامل اتباع افغانی را در عدم اجرای قوانین و مقررات کشور عنوان کرد و یادآور شد: آن دسته از افرادی که نمی‎خواهند در طرح ساندهی شرکت کنند به دنبال تخلفاتی در منطقه هستند که با قرار ندادن اطلاعات شخصی شان نمی‎خواهند مورد شناسایی قرار بگیرند.
مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: افراد شناسایی شده از تسهیلات قابل توجهی مانند اقامت قانونی، ورود قانونی و اشتغال قانونی برخوردار خواهند شد.
به گفته وی با بکارگیرندگان و اشتغال‎دهندگان تبعه افغانی غیرمجاز برخورد قانونی صورت می‎گیرد.
وی با اشاره به اینکه طرح مذکور از دو سال پیش اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: افغانی‎ها به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط دارند و اطلاعات را سریعا در اختیار یکدیگر قرار می‎دهند لذا بعید می‎دانم تاکنون تبعه‎ای از افغان‎ها بی‎اطلاع از این طرح باشند. 
تهوری بیان داشت: علاوه بر حدود 11 هزار نفر افغانی غیرمجاز در استان گلستان 11 هزار نفر آنها شناسایی شده که دارای کارت هستند و از تسهیلات خوبی برخوردار هستند.
مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: آنچه امروز مورد بهره‎برداری قرار گرفت برای مجردین است که فاز بعدی این طرح برای متاهلان است و به لحاظ مقررات شرعی و قانونی لازم بود تا تمهیدات مناسبی برای خانواده‎ها انجام گیرد.
وی از پیش بینی مجموعه اداری در این اردوگاه در آینده‎ای نزدیک خبر داد و افزود: قرارداد این مجموعه انجام شده و در مراحل بعدی شاهد انتقال مجموعه اداری به اردوگاه خواهیم بود. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول