اکبر عابدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به سوالی در ارتباط با چگونگی وضعیت مدیران بازنشسته مشغول به کار در سطح استان و مصوبات قانونی در این زمینه گفت: بند الف و تبصره 2 ماده 103 قانون خدمات مدیریت کشوری در این زمینه موارد لازم را بیان کرده است.
به گفته وی بر اساس این تبصره، دستگاههای اجرایی مکلف هستند کارمندانی که دارای 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و 60 سال سن و همچنین کارمندان دارای 35 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و 65 سال سن را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشست اعلام کنند.
رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه طبق این تبصره دستگاههای اجرایی با داشتن شرایطی میتوانند کارمند خود را بازنشسته کنند، در تشریح این موارد اظهار کرد: داشتن حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و 35 سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر، با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال و برخورداری از حداقل 60 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت با 25 روز حقوق از جمله این موارد به شمار میرود.
وی گفت: تمدید حضور فرد بازنشسته در یک مسئولیت، دارای شرایطی است که از آن میان میتوان به برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد، داشتن تخصص در حوزه کاری مربوطه و درخواست خود فرد برای ادامه کار اشاره کرد که وضعیت مدیران بازنشسته متصدی مسئولیت باید با این موارد و طبق قانون ارزیابی شود.
عابدی در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوالی در ارتباط با چگونگی تصدی عنوان مدیریت برای افرادی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، تأکید کرد: در قانون ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد به این معنا که در صورت داشتن شرایط میتوانند در زمینه ادامه خدمت فعالیت لازم را داشته باشند.
وی گفت: توصیه میشود وزارتخانهها و مدیران ارشد دستگاهها جوانان دارای شرایط را در کنار مدیران کارکشته قرار دهند تا از طریق کسب تجربه برای آنان، در آینده کمبودی در زمینه مدیران باتجربه، کارآمد و خلاق نداشته باشیم.
رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در دهه چهارم انقلاب قرار داریم، گفت: در این برهه، اغلب مدیران دستگاهها یا در حال بازنشستگی هستند و یا بازنشسته شدهاند که از این لحاظ باید از هر نظر زمینه برای بهرهگیری از افراد جوان با استعداد و کارآمد فراهم شود.
انتهای پیام/س10/چ3000