اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی:

3 هزار کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در طول سال 90 پرونده 3 هزار و 63 نفر شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور برای اقدامات قانونی بعدی به منظور بازنشستگی پیش از موعد (به تامین اجتماعی) ارسال شده است.

3 هزار کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز یونس فاتح صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول سال 90 درخواست تعداد چهار هزار و 923 نفر متقاضی شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور به منظور بهره‌مندی از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران مشمول صندوق تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در سال 90، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل تعداد 96 جلسه و کمیته تجدید نظر مربوطه نیز با تشکیل تعداد پنج جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور بر اساس آئین‌نامه مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورده و در طول سال 90 پرونده بالغ بر 3 هزار و 63 نفر جهت اقدامات قانونی بعدی به منظور بازنشستگی به تامین اجتماعی ارسال شده است.

فاتح افزود: کارگرانی که به مدت 20 سال به صورت متوالی و 25 سال به صورت متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار بوده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه به صندوق تامین اجتماعی را داشته باشند می‌توانند از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده نمایند.

فاتح خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از پیرامون قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خود و نیز به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: همزمان با روز ملی کارآفرینی جشنواره کارآفرینان برتر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فاتح افزود: جشنواره کارآفرینان برتر با هدف معرفی توانمندی‌ها و تجلیل از خدمات ارزشمند کارآفرینان در عرصه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار خواهد شد و کارآفرینان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارآفرینان در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تشریح فرآیند و محورهای مربوطه جشنواره بیان کرد: نوآوری، خلاقیت، سهم بازار، کیفیت و سنجش اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی و دور زدن تحریم‌ها، نوآوری‌های نوین و دانش‌بنیان، ضریب خطرپذیری، آینده‌نگری برنامه، اشتغال، منطقه جغرافیایی، لوح و نشانه‌های دریافتی و افتخارات کسب شده که بر اساس این آیتم‌ها مورد ارزیابی علمی و کارشناسی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول