اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:

طرح تربیت نیروی بهداشت کار دندان دوباره آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس : قائم مقام اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ‌گفت: امروز بعد از چند‌ سال متوقف شدن تربیت نیروی بهداشت کار به دنبال این هستیم که بتوانیم تقویت این نیروها را به طور مجدد آغاز کنیم.

طرح تربیت نیروی بهداشت کار دندان دوباره آغاز می‌شود

حمید صمدزاده، امروز در حاشیه جشن روز دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورت همکاری وزارت بهداشت و جذب این میزان اعتبار تحول بزرگی در بخش سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت تحقق اعتبارات پیش‌بینی شده، کار تجهیز مراکز یونیت سیار در سراسر کشور و همچنین خرید خدمت از بخش خصوصی سرعت بخشیده و این امر کمک شایانی برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سال جاری می‌باشد.

این مقام مسئول اعتبارات سال گذشته اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت مصوب شدن اعتبار 200 میلیارد ریالی امسال بسیاری از برنامه‌های این اداره محقق می‌شود.

وی در ادامه تعداد دندانپزشکان فعال در مراکز بهداشتی کشور را 25 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 10 درصد از این تعداد در مراکز بهداشتی دولتی و بقیه در مراکز بهداشتی خصوصی فعالیت دارند.

صمدزاده همچنین با اشاره به اینکه از 3 هزار مرکز دندانپزشکی دولتی در سراسر کشور، یک‌هزار مرکز به دلیل کمبود نیروی انسانی غیر فعال است از کمبود حقوق و مزایا در مراکز بهداشتی دولتی به عنوان دلیل اصلی عدم استقبال دندانپزشکان نام برد. 

به گفته وی مراکز بهداشتی دولتی با ماهیانه 5 میلیون ریال حقوق و مزایا، رغبتی برای فعالیت دندانپزشکان باقی نگذاشته و فعالیت در مراکز بهداشتی خصوصی از جذابیت بیشتری برای آنان برخوردار است.

صمدزاده  یادآور شد: امروز اکثر دندانپزشکانی که وارد مراکز بهداشتی دولتی می‌شوند از نیروهای طرحی هستند که برای گذراندن دو سال طرح وارد مراکز بهداشتی دولتی شده تا این دوره را طی کنند.

وی افزود: برای رفع کمبود نیروی انسانی، در سال‌های اخیر تربیت"بهداشت کار'' در دستور کار قرار داشت تا آنها کمبود دندانپزشکان بخش دولتی در مراکز و مدارس را جبران کنند.

قائم مقام اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان شد: امروز بعد از چندین سال متوقف شدن تربیت نیروی بهداشت کار به دنبال این هستیم که بتوانیم تقویت این نیروها را به طور مجدد آغاز کنیم.

صمدزاده در ادامه از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان سالمندان توسط معاونت بهداشتی خبر داد و گفت: این برنامه که سال قبل اعلام شده امسال با اختصاص اعتبار با اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه سالمندان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی همچنین خدمات بیمه‌ای را شامل تنها پنج درصد از هزینه‌های دندانپزشکی دانست و بیان داشت: این هزینه‌ها شامل کشیدن دندان و جرم‌‌گیری است.

صمدزاده در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم اجرای کامل مصوبه زیر پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه‌ای دندان گفت: حوزه معاونت بهداشت، پیگیری‌هایی را برای اجرای این مصوبه در سال‌های گذشته انجام داده است .

وی در مورد بیمه‌های تکمیلی نیز بیان داشت: براساس قانون دانش‌آموزان شش تا 12 سال زیر پوشش قرار داشته و قرار است ترمیم دندان آنان در بخش دولتی و خصوصی انجام شود.

صمدزاده اضافه کرد: اما ساز و کار این امر را باید سازمان‌های بیمه‌گر طرف قرارداد به مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی ارائه کنند اما در سال گذشته این همکاری صورت نگرفت.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول