اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در ایران صورت گرفت

برگزاری تورنمنت ربات‌های آموزشی استان‌های جنوبی کشور در یاسوج

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از پایان مسابقات ربات‌های آموزشی سه استان جنوبی کشور در یاسوج خبر داد.

برگزاری تورنمنت ربات‌های آموزشی استان‌های جنوبی کشور در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صادق خرسندیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات ربات‌های آموزشی که برای نخستین‌بار در ایران برگزار شده، اولین تجربه برگزاری این تورنمنت به این سبک بوده است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت این مسابقات در شکوفایی استعدادهای رباتیک این استان بیان داشت: این تورنمنت با شرکت 84 تیم در رده‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار شده است.

وی افزود: ربات‌های شرکت‌‌کننده در این مسابقات به وسیله خود دانش‌آموزان ساخته شده که این مسابقات موجب افزایش انگیزه در میان محصلان و افراد مستعد در این زمینه می‌شود.

خرسندیان ادامه داد: در این تورنمنت 46 تیم از استان فارس، چهار تیم از اهواز و 34 تیم نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند که در 14 گروه با هم به رقابت پرداختند.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از دانشگاه یاسوج برای همکاری و مشارکت در برگزاری تورنمنت ربات‌های آموزشی استان‌های جنوبی کشور تصریح کرد: در برگزاری این مسابقات که اولین تجربه در کشور بوده، دانشگاه یاسوج، شهرداری یاسوج و بانک انصار مشارکت داشته‌اند.

دبیرکل برگزاری تورنمنت ربات‌های آموزشی نیز در این رابطه گفت: برگزاری این مسابقات در این سطح، بستری را برای شرکت‌های تولیدکننده ربات‌های آموزشی ایجاد می‌کند که در کنار بروز خلاقیت و نوآوری، طرح‌های هماهنگی را نیز متناسب با قوانین مسابقات تولید کنند.

مصطفی خواست‌خدایی ابراز داشت: در این مسابقات است که سازندگان ربات با مشکلات این وسیله آشنا می‌شوند و با ارتقاء تولیدات خود مشکلات و نقیصه‌های فنی را در محصولات خود برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات در رده‌های جنگجوی ابتدایی و راهنمایی، جنگجوی سبک‌ وزن و حل‌ماز دبیرستان با شور و هیجان دانش‌آموزان در یاسوج برگزار شده است.

خواست‌خدایی کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده تورنمنت ربات‌های آموزشی سه استان جنوبی ایران را هفت ساله اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این مسابقات موجب ایجاد انگیزه در ساخت ربات و بستری برای به نمایش گذاشتن توانایی‌ها و استعدادهای این بخش است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول