اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

شناسایی 160 واحد متخلف در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از شناسایی 160 واحد صنفی، تولیدی و خدماتی در طرح نظارتی نوروز در سطح استان خبر داد.

شناسایی 160 واحد متخلف در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، الیاس جویبان اظهار داشت: در طرح نظارتی ویژه نوروز 91 که از اول اسفندماه 90 آغاز و تا 20 فروردین ادامه داشت تعداد 6 هزار و 540 بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفت که در این طرح 160 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده متخلفان به ارزش 741 میلیون و 655 هزار و 522 ریال تشکیل و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته را مربوط به مواد غذایی و پوشاک عنوان کرد و افزود: در زمان اجرای این طرح 515 شکایت به صورت تلفنی، کتبی و حضوری به سامانه 124 سازمان  گزارش شد که از این تعداد 61 متخلف شناسایی و 24 مورد از گزارشات دریافتی در دست بررسی است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

جمیع با اشاره به آن دسته از واحدهای تولیدی داخل استان که بدون هماهنگی با این سازمان و یا سازمان حمایت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود می‌کنند و یا در مورد کالاهایی که مرجع تولید آنها خارج از حیطه استان است، افزود: بررسی‌های لازم از طریق سازمان حمایت به عمل می‌آید و در صورت صحت گزارش‌های واصله به استان محل استقرار واحد تولیدی منعکس تا از طریق مراجع قانونی اقدام لازم به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه بهترین ناظران بازار خود مردم هستند و درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، و گرانفروشی از عمده تخلفات واحدهای صنفی است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق سامانه ارتباطی رایگان سازمان 124 گزارش تا در کمترین زمان ممکن بررسی شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول