اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از تورم و گرانی در جامعه

دشمنان به دنبال انتقام‌گیری از ملت هستند / تورم واقعی فراتر از آمارهاست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند گفت: مسئولان باید برای حل مشکلات اقتصادی و تورم چاره‌اندیشی کنند.

دشمنان به دنبال انتقام‌گیری از ملت هستند / تورم واقعی فراتر از آمارهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج خود با اشاره به حدیثی قدسی اظهار کرد: انسان‌ها باید رضایت به قضا و قدر الهی داشته و شکر نعمات را به جا بیاورند و چنین فردی نزد خداوند متعال از صدیقین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در دنیای امروز نگرانی‌ها و ناآرامی‌های روحی است گفت: آرامش روحی در دنیای مادی بسیار کم شده است.

این مرجع تقلید افزود: بیماری‌های جسمانی ممکن است در نقصان باشد ولی اهل اطلاع می‌گویند که بیماری‌های روحی رو به افزایش است و اگر چنین پیش رود دنیا تبدیل به یک بیمارستان بزرگ روانی می‌شود.

وی فقدان ایمان را یکی از دلایل این امر دانست و تاکید کرد: اگر ایمان به خدا وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود چرا که در سایه نام خدا آرامش برای انسان محقق می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه داستان حضرت یوسف در قرآن مجید پر از درس و پیام است ادامه داد: یوسف با پیروی از خداوند متعال به جایگاه والایی رسید و عزیز مصر شد و ملت را از مشکلات قحطی نجات داد.

وی گفت: بسیاری از حوادث در زندگی واقع می‌شود وقتی ابتدا به آن می‌نگریم بسیار دردناک است ولی در آخر کار شاهد هستیم که خیری در آن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز مشکلاتی برای کشور در زمینه مسائل اقتصادی تاکید کرد: دشمنان با این مشکلات می‌خواهند که ملت را زیر فشار قرار دهند و در شرایط کنونی با اینکه ما در آستانه مذاکره با اروپایی‌ها هستیم، تحریم‌های تازه‌ای را آغاز کرده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه گفته می‌شود مذاکره در فضای دوستی برگزار شود اظهار داشت: چگونه است که آنها در آستانه مذاکرات می‌خواهند گلوی ما را بیشتر فشرده و از موضع قدرت صحبت کرده و ما را در موضع ذلت قرار دهند.

وی گفت: آنها باید بدانند که ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم نشده و نخواهند شد و البته مسئولان امر نیز باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور چاره‌اندیشی کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: در چنین شرایطی تمام مغزهای متفکر اقتصادی به کار گرفته شده و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که به قشرهای ضعیف جامعه فشار وارد آورد.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام توان برای حل مشکلات اقتصادی بهره‌ برده شود تاکید کرد: اگر چه می‌گویند تورم 21 درصد است، ولی آنچه که ما می‌بینیم متفاوت بوده و واقعیت‌ها غیر از این است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد از ملت ما انتقام بگیرد، تاکید کرد: محاصره اقتصادی برای انتقام گرفتن از ملت است، چرا که ملت ایران در روز قدس، انتخابات و دیگر صحنه‌ها حضور پرشور داشتند و به همین دلیل آنها می‌خواهند از ملت انتقام بگیرند.

وی گفت: باید کاری شود که ان‌شاءالله نقشه‌های آنها نقش بر آب شده و مسائل اقتصادی جدی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در مسئله تورم آنچه که مردم می‌بینند فراتر از این آمارها است، نمی‌خواهم بگویم آمارها غلط است ولی واقع مسئله فراتر از این حرف‌ها است و امیدواریم که مشکلات اقتصادی حل شده و دشمن در این مرحله هم ناکام شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول