اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

نرخ بیکاری واقعی با آمار رسمی متفاوت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: نرخ بیکاری واقعی با آمار رسمی اعلام شده از مراجع قانونی تفاوت دارد.

نرخ بیکاری واقعی با آمار رسمی متفاوت است

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آماری که دولت در ارتباط با میزان بیکاری حاکم بر جامعه اعلام می‌کند از آمار واقعی کمتر است به طوری که هم‌اکنون با توجه به آنچه در جامعه دیده و احساس می‌شود میزان بیکاری حدود 20 درصد است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور مردم با مشکل بیکاری جوانان خود دست و پنجه نرم می‌کنند به  طوری که نرخ بیکاری در 25 استان بالا است پس انتظار می‌رود مسئولان حوزه اشتغال در راستای رفع این معضل به طور جدی و کاربردی چاره‌اندیشی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجودی که دامنه این مشکل در کشور به ویژه آذربایجان غربی وسیع است ولی از طریق اجرای طرح‌های مختلف اعم از طرح مشاغل خانگی، توسعه جامعه برخوردار از بیمه تامین اجتماعی و ... می‌توان وضعیت موجود را به کنترل درآورد تا اینکه در نهایت تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری را شاهد شویم.

وی با بیان اینکه باید جمعیت زیرپوشش بیمه را افزایش داد، خاطرنشان کرد: چنانچه افراد شاغل در مناطق روستایی و منازل خود از مزایای بیمه بهره‌مند شوند آنها را می‌توان در گروه افراد شاغل جامعه جای داد چه‌بسا آمار بیکاری نیز به دنبال اتخاذ این تمهیدات به اندازه قابل توجهی پایین بیاید.

این مسئول خاطرنشان کرد: جوانان بیکار ساکن در مناطق روستایی به دلیل برخوردار نبودن از پوشش بیمه‌ای از اشتغال در نزد پدران خود و در محیط روستا را امتناع کرده و به امید یافتن مشاغل دولتی مهاجرت می‌کنند به دنبال آن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند پس می‌طلبد در راستای توسعه افراد برخوردار از بیمه گام‌‌های بلندی برداشته شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید ملی در سایه تداوم یافتن جهاد اقتصادی امکان‌پذیر است بر این اساس می‌طلبد برای اینکه فرصت ارتزاق و کسب درآمد فرزندان ملت در واحدهای صنعتی فراهم شود در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل گام برداشته شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول