اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با لایروبی و بازگشایی مسیر رودخانه ارس

70 هکتار از اراضی ملی پارس‌آباد آزادسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست امور منابع آب پارس‌آباد گفت: با لایروبی و بازگشایی مسیر اصلی رودخانه ارس در پارس‌آباد بیش از 70 هکتار از اراضی ملی پارس‌آباد آزادسازی می‌شود.

70 هکتار از اراضی ملی پارس‌آباد آزادسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی امور آب پارس‌آباد، محمد پاسبان اظهار داشت: لایروبی این مسیر و با احداث دایک حفاظتی تمام سنگی به طول 2 هزار و 300 متر و احداث دایک حفاظتی خاکی با پوشش سنگی به طول یک‌هزار و 700 متر و احداث چهار سازه انسداد جریان میسر شده است.

وی احیای شاخه اصلی رودخانه ارس، آزاد‌سازی بیش از 70 هکتار از اراضی ملی، ممانعت از انحراف آب به داخل خاک ایران و تثبیت ساحل در محدوده مرزی و جلوگیری از فرسایش ساحل ایران را از جمله اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه انجام این عملیات سه ماه زمان برده است، افزود: برای اجرای این پروژه تا پایان کار مبلغ 60 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

پاسبان در ادامه سخنان خود 549 هزار و 450 متر مربع بوته‌کنی، 15 هزار ریشه‌کنی درختان، یک میلیون و 53 هزار و 500 مترمکعب کانال‌کشی، لجن‌برداری و خاکبرداری، 2 هزار مترمکعب فیلتر ریزی، 75 هزار مترمکعب مخلوط ریزی، 121 هزار و 120 متر مکعب خاکریزی بدنه دایک، 85 هزار مترمکعب سنگ‌ریزی با سنگ لاشه، 137 هزار مترمکعب عملیات خشکه‌چینی با سنگ لاشه و 90 کیلومتر ترمیم و تسطیح راه‌های انحرافی را از مشخصات این پروژه ذکر کرد.

رودخانه ارس در شمال غربی ایران در مرز جمهوری اسلامی ایران با کشور آذربایجان جریان دارد، این رودخانه پرآب به طول حدود یک هزار و 70 کیلومتر، از کوه‌های ترکیه سرچشمه گرفته و پس از طی مسیر در جمهوری آذربایجان به دریای خزر می ریزد.

حدود 88 کیلومتر از طول این رودخانه از میله مرزی استان اردبیل عبور می‌کند و متولی بهره‌برداری و نگهداری آن شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول