اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

واگذاری 600 هکتار از اراضی ملی برای ایجاد کار در سطح شهرستان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از واگذاری 600 هکتار از اراضی ملی در 6 روستای سطح شهرستان همدان برای واگذاری به مردم در ایجاد کار و تولیدات کشاورزی خبر داد.

واگذاری 600 هکتار از اراضی ملی برای ایجاد کار در سطح شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق بعد از ظهر امروز یکشنبه در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به سالروز دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای اظهار کرد: دستیابی به فناوری هسته‌ای مایه افتخار ایرانیان هم در داخل و هم در خارج است و این نشان از قابلیت‌های بالای ایرانیان و تبدیل قوه به فعل است.

وی با بیان اینکه دشمنان در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای سنگ‌اندازی بسیاری کردند، افزود: دستیابی ما به فناوری هسته‌ای همراه با تحریم بود اما با مشارکت مردم و کار شبانه‌روزی دانشمندان گام‌های بلندی برداشته شد.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به دستورالعمل رئیس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف اراضی ملی کشاورزی تصریح کرد: در این دستورالعمل زمین‌های بلاتکلیف و دولتی که تعیین تکلیف نشده بودند هدفمند شده و مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح از پرت آب جلوگیری می‌شود که اگر این ستاد به خوبی کار خود را انجام دهد، یک بخش از پیام رهبری در سال جدید تحقق می‌یابد که نقش مهمی نیز در پویایی شهرستان دارد.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: این طرح در راستای تولید و حمایت از کشاورزان است به طوری که موجب ماندگاری آنها در روستا و عدم پرت آب، پرت زمین‌ها، ایجاد ارزش افزوده، عدم پرت خاک و آب و نیروی انسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی هیچگاه اجازه استفاده از اراضی بکر و مانده ملی را نمی‌داد، افزود: امروز با تمهیداتی که اندیشیده شده است، در سطح شهرستان همدان 600 هکتار در فاز نخست به متقاضیان واگذار می‌شود و امیدواریم که متقاضیان همراهی کنند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: این 600 هکتار در روستاهای یلفان، دره‌مراد بیک، آبشینه، چشمه قصابان، انصارالامام، امزاجرد و جیحون‌آباد است که متقاضیان دریافت می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در راستای عملیاتی شدن پیام رهبری تشکیل شده است و در این راستا بخش نامه‌ها باید به گونه‌ای تفسیر شود که به نفع مردم باشد.

قهرمانی مطلق تصریح کرد: در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی این 600 هکتار از اراضی ملی برای واگذاری به متقاضیان تعریف شده است که باید اولویت‌بندی شود به طوری که اولویت‌ واگذاری ابتدا با اهالی روستایی و سپس با دانش آموختگان باشد.

وی با بیان اینکه این طرح به ایجاد درآمد، تولید و اشتغال کشور کمک می‌کند، افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی با سود 7 درصد، با وثیقه قرار دادن یارانه سرپرست خانوار اقدام به دریافت وام تسهیلاتی در این طرح کنند.

فرماندار همدان با بیان اینکه این طرح از راه‌های کم هزینه بهره‌وری ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: در طرح واگذاری اراضی ملی به متقاضیان، توسعه باغات، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، پرورش ماهی، پرورش ماهی‌های زینتی، و ... مد نظر قرار گیرد که می توانند تسهیلات نیز دریافت کنند.

وی، تأمین زیر ساخت‌های این طرح را بر عهده دولت دانست و گفت: این طرح زمین، تسهیلات، نیروی انسانی، حذف مراحل اداری را در بردارد و طرحی است که با نامگذاری و مناسبات امسال همخوانی دارد.

قهرمانی‌مطلق در خصوص تأمین منابع آبی نیز ،گفت: همه باید به سمت مصرف بهینه آب برویم چرا که بحث ایجاد فروچاله‌ها و افت آب‌های زیرزمینی بحثی واقعی است و باید به سمت صرفه‌جویی واقعی آب گام برداشت.

وی  در پایان سخنان خود با بیان اینکه تأمین آب نباید به زمین‌های کشاورزی آسیب بزند، افزود: همه ما باید برای رفع مشکلات آب کمک کنیم و در دشت‌های قهاوند برای جلوگیری از ایجاد فروچاله پیشنهادات سازنده داشته باشیم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول