اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد

اسلامی‌سازی علوم انسانی رویکرد اصلی وزارت علوم

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علوم انسانی را محور و زیربنا می‌دانیم، تصریح کرد: اسلامی سازی علوم انسانی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

اسلامی‌سازی علوم انسانی رویکرد اصلی وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کامران دانشجو عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه راه‌اندازی شورای تحول در علوم انسانی از اقدامات ارزشمند و در راستای اصلاح علوم انسانی در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی را در راستای اصلاح علوم انسانی به شورای تحول در علوم انسانی ارائه کرده‌ایم که اگر تایید شود طرح‌های جایگزین ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  شرایط موجود در زمینه علوم انسانی نشأت گرفته از تفکر غربی است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا مناسبات درون دانشگاهی برپایه اصولی باشد که ما مکانی برای معصیت ایجاد نکنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای مراجع تقلید، علما و حوزویان شناخت بیشتری را در دانشگاه‌ها نسبت به احکام اسلامی ایجاد کنیم، گفت: در این صورت به سمت علوم انسانی از منظر آموزه‌های دینی و قرآن کریم حرکت کرده‌ایم.

دانشجو با بیان اینکه علوم انسانی را محور و زیربنا می‌دانیم، تصریح کرد: اسلامی سازی علوم انسانی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: به همین دلیل و با توجه به مرکزیت استان قم و جایگاه این شهر در علوم دینی، نخستین مرکز رشد علوم انسانی در قم در ظرف مدت کمتر از چهار ماه راه‌اندازی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: امیدواریم با رهنمودهای مراجع عظام تقلید و علما بتوانیم گامی در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها هم از بعد ماهیت و محتوا و هم از نظر شکل و ظاهر برداریم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول