اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم بید:

اولویت امسال، فعال‌سازی معدن سنگ خرم‌بید است

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم بید با اشاره به تعطیلی بزرگترین و مرغوب‌ترین معدن سنگ مرمریت کشور در این شهرستان، گفت: نخستین اولویت سال جاری ما فعال‌سازی این معدن است.

اولویت امسال، فعال‌سازی معدن سنگ خرم‌بید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داوود ایوبی عصر امروز در جمع کارگران بیکار شده معدن سنگ مرمریت خرم بید، اظهار داشت: بیکاری مستقیم و غیر مستقیم بیش از 2 هزار نفر و رکود اقتصادی ناشی از توقف صادرات و کمبود مواد اولیه بیش از 100 واحد سنگبری این شهرستان و خطر تعطیلی تدریجی آن‌ها و بیکار شدن کارگران از آسیب‌های تعطیلی این بزرگترین معدن سنگ مرمریت آسیا است.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خرم بید افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به منظور اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری تعطیلی هر واحد اقتصادی به صلاح نبوده و رایزنی با مسؤلان تصمیم‌گیر برای رفع مشکلات بازگشایی این معدن در حال اتمام است.

وی با تاکید بر عزم مسؤلان این شهرستان در شروع فعالیت معدن از مراجع تصمیم‌گیر کشوری و استانی درخواست کرد که تصمیم عاجلی در مورد اختلافات موجود اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد رکود اقتصادی در خرم بید نباشیم.

نماینده کارگران نیز در این جلسه با گلایه از تعطیلی طولانی‌مدت این معدن گفت: مستمری بیمه بیکاری جمع کثیری از کارگران در ماه جاری به اتمام رسیده و بیکاری موجب ایجاد مشکلات فراوان برای آن‌ها و خانواده‌‌هایشان شده است.

وی که طوماری با امضای بیش از 600 کارگر بیکار شده مبنی بر درخواست شروع فعالیت معدن، تقدیم فرماندار این شهرستان کرد افزود: از شما درخواست می‌کنیم ندای مظلومیت ما را به گوش مسؤلان مربوطه برسانید تا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

به گزارش فارس، بر اساس مصوبه شورای عالی معادن بزرگترین معدن سنگ مرمریت کشور از خرداد ماه سال گذشته تعطیل شده و بر اساس اختلافات موجود تاکنون تصمیم واحدی برای فعال‌سازی آن انجام نگرفته است و بیش از 670 نفر شاغل مستقیم با بیمه بیکاری روزگار می‌گذرانند.

شهرستان خرم بید در شمال استان فارس دارای معادن غنی سنگ مرمریت بوده و بیش از 100 واحد سنگبری قسمت اعظمی از سنگ کشور را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول