اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس حماسه آفرید

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شهید صیاد شیرازی و امثال او در دفاع مقدس حماسه آفریدند و نخستین محرک و انگیزه آنها ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود.

شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس حماسه آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با پاسداران نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در دنیای امروز قدرت هر کشور را بر اساس لشکر و ابزار و آلات نظامی می‌سنجند، اظهار داشت: به این ترتیب هیچ کشوری از داشتن لشکر مستغنی نیست.

وی ویژگی‌های یک لشکر را مورد توجه قرار داد و گفت: در دنیا ویژگی‌های یک لشکر منحصر در قدرت‌های مادی است و آلات و ابزار جنگی را معیار قدرت و عظمت می‌دانند در حالی که در اسلام اینگونه نیست و علاوه بر اعتقاد به برخورداری از توان نظامی و صنایع دفاعی به روحیات مجاهدین هم توجه می‌شود.

این مرجع تقلید ایمان را نخستین ویژگی لشکر در اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: ایمان در جهاد خیلی کارساز است بنابراین اسلام سعی کرده در گام اول، مجاهدین مومن به وجود بیاورد به گونه‌ای که با قدرت ایمان خود در همه جنگ‌ها مقاوم بودند.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم 750 آیه مربوط به شناخت خدا و دو هزار آیه مربوط به معاد است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی گفت: این قبیل افراد در دفاع مقدس حماسه آفریدند و نخستین محرک و انگیزه آنها ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد شهدای ما در راه تبعیت از امر ولایت فقیه جان خود را تقدیم کردند، افزود: امروز میلیون‌ها انسان شهادت طلب در ایران آماده فداکاری و دفاع از ولایت هستند و دشمن نیز به خوبی به این مسئله واقف است چون اگر اینگونه نبود قبل از افغانستان و عراق به ایران حمله می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آنها می‌دانند که این حرکت بیداری اسلامی در تونس، بحرین، یمن و... از ایران سرچشمه گرفته و با در نوردیدن مرزها به اروپا و آمریکا رسیده و مواردی چون جنبش وال استریت را آفریده است.

وی دومین ویژگی لشکر را بصیرت ذکر کرد و گفت: بصیرت سرمایه بزرگی است و به ما معیار تشخیص حق از باطل را به دست می‌دهد به ویژه در فتنه‌ها، حال هر چه تقوای ما بیشتر باشد بصیرت و قدرت تشخیص ما هم قوی‌تر خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی شجاعت، استقامت و پایداری را ویژگی‌های دیگر لشکر اسلام دانست و بیان داشت: بوش‌ها و نتانیاهوها هر کجا که باشند ذاتشان همانند ابوجهل و ابوسفیان است و هر کسی که آنها را دید باید نابودشان کند چون چاره‌ای جز این نیست.

وی تاکید کرد: این افراد منشا فساد، کشتار و تخریب هستند و همانند دندان خرابی می‌مانند که باید دور انداخته شوند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول