به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش نور در سال 91 بر تلاش برای ارتقای علمی دانشآموزان و بازگشت مجدد آنان به محیط درس و مدرسه پس از یک وقفه و تعطیلی 20 روزه تاکید کرد و اظهار داشت: هدف ما توانمندسازی نسل جوان در برابر دشمنان است.
وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال تولید ملی که در تحقق آن وظیفه نظام آموزشی تولید علم و دانش بومی است که همراه با معنویت باشد و باید تلاش کرد تا دانشآموزان بدون دغدغه در فضای شاد برای تحصیل علم بکوشند.
رئیس شورای آموزش و پرورش نور تصریح کرد: در شرایطی که بیشتر منازل در مناطق شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است کمترین کاری که میتوان در تامین بهداشت جسمی و روحی آنان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شادی بخش در مدرسه است چرا که دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی میکنیم.
مشایخی ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری(فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکتهای رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشیهای زیبا، نماسازیهای مختلف.) را در شادابی و اشتیاق دانشآموزان به تحصیل را موثر و ضروری دانست.
وی نشاط، تحرک، پویایی و شادابی را از ویژگیهای نسل جوان و موافق طبع و مقتضیات فطری آنان دانست و افزود: خمودگی،سستی، انزوا، بیتحرکی، غمناکی، پژمردگی، آفت بزرگ و مانع رشد، شکوفایی، خلاقیت و کارآمدی نسل جوان است.
رئیس شورای آموزش و پرورش نور اظهار داشت: امروز تحقیقات مربوط به اعصاب و روان نشان داده است که یادگیری انسان و ساماندهی رفتار کودک در گرو نشاط و شادابی و هیجانهای مثبت است و خلاقیت، شکوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام میشود، بنابراین باید برای ایجاد رضایت از زندگی، شرکت دادن نوجوان در فعالیتهای گروهی، جذب مشارکت دانشآموزان در اداره مدارس تلاش کرد.
انتهای پیام/ح20