اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای آموزش و پرورش نور تاکید کرد

شاداب‌سازی مدارس برای ارتقای علمی دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای آموزش و پرورش نور بر شاداب‌سازی مدارس برای ارتقای علمی دانش‌آموزان و تلاش برای بازگشت به محیط درس پس از تعطیلات تاکید کرد.

شاداب‌سازی مدارس برای ارتقای علمی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش نور در سال 91 بر تلاش برای ارتقای علمی دانش‌آموزان و بازگشت مجدد آنان به محیط درس و مدرسه پس از یک وقفه و تعطیلی 20 روزه تاکید کرد و اظهار داشت: هدف ما توانمند‌سازی نسل جوان در برابر دشمنان است.

وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال تولید ملی که در تحقق آن وظیفه نظام آموزشی تولید علم و دانش بومی است که همراه با معنویت باشد و باید تلاش کرد تا دانش‌آموزان بدون دغدغه در فضای شاد برای تحصیل علم بکوشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش نور تصریح کرد: در شرایطی که بیشتر منازل در مناطق شهری تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است کمترین کاری که می‌توان در تامین بهداشت جسمی و روحی آنان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شادی بخش در مدرسه است چرا که دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی می‌کنیم.

مشایخی ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری(فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت‌های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی‌های زیبا، نماسازی‌های مختلف.) را در شادابی و اشتیاق دانش‌آموزان به تحصیل را موثر و ضروری دانست.

وی نشاط، تحرک، پویایی و شادابی را از ویژگی‌های نسل جوان و موافق طبع و مقتضیات فطری آنان دانست و افزود: خمودگی،‌سستی، انزوا، بی‌تحرکی، غمناکی، پژمردگی، آفت بزرگ و مانع رشد، شکوفایی، خلاقیت و کارآمدی نسل جوان است.

رئیس شورای آموزش و پرورش نور اظهار داشت: امروز تحقیقات مربوط به اعصاب و روان نشان داده است که یادگیری انسان و ساماندهی رفتار کودک در گرو نشاط و شادابی و هیجان‌های مثبت است و خلاقیت، شکوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام می‌شود، بنابراین باید برای ایجاد رضایت از زندگی، شرکت دادن نوجوان در فعالیت‌های گروهی، جذب مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدارس تلاش کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول