اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و آلاچیق ترکمن در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: سیاه‌چادرهای عشایری و آلاچیق ترکمن در بازارچه نوروزی مرکز استان برپا شده است.

برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و آلاچیق ترکمن در خراسان‌شمالی

علی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این بازارچه در بوستان ملی با با امان دایر شده است هدف اصلی از اجرای این برنامه را آشنا نمودن گردشگران و مسافران نوروزی با آداب، رسوم و فرهنگ مردم عشایر و ترکمن خراسان شمالی عنوان کرد.

وی گفت: در این سیاه چادرها و آلاچیق ترکمن"اوبه" صنایع دستی همچون خورجین، گلیم، سرانداز، گبه، جاجیم، لباس محلی به نمایش گذاشته شده و از گردشگران و بازدیدکنندگان با غذاهای سنتی، نان محلی و چایی گیاهی پذیرایی و همچنین عکس  یادگاری انداخته می‌شود.

وی اظهار داشت: سیاه چادر عشایری و آلاچیق ترکمن در بوستان ملی با با امان تا 14 فروردین از ساعت 9 صبح لغایت 21 شب از گردشگران و بازدیدکنندگان با غذاهای سنتی، نان محلی و چایی گیاهی پذیرای می‌کند.

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی 150 غرفه در این بازارچه صنایع دستی برپا شده است.

وی تصریح کرد: در این بازارچه انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌ بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب در معرض دید و فروش مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی رونق دادن به رشته‌های صنایع دستی، ایجاد بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی به گردشگران و میهمانان نوروزی را از اهداف برپایی این بازارچه‌ها عنوان کرد.

بوستان ملی بابا امان در 10 کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر مشهد مقدس قرار دارد. بر اساس آمار طی ایام نوروز پارسال 3 میلیون و 516 هزار نفر وارد خراسان شمالی شدند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول