اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بانک خون بندرعباس:

400 نفر در بانک خون بندناف بندرعباس عضو هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس بانک خون بندرعباس گفت: از سال 88 تاکنون که بانک خون بندناف بندرعباس کار خود را آغار کرده، تعداد 400 نفر در این بانک عضو شده‌اند.

400 نفر در بانک خون بندناف بندرعباس عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نادیا عتیقه ظهر امروز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت اظهار داشت: بانک خون بندناف در ایران از سال 84 آغاز به کار کرده، اما در بندرعباس این بانک از سال 88 مشغول به فعالیت شده است.

وی ادامه داد: تعداد افراد عضو در این بانک در استان هرمزگان 400 نفر است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق تعداد افراد عضو در این بانک افزایش یابد.

کارشناس بانک خون بندرعباس تصریح کرد: سلول‌های بنیادی برای درمان بیمار‌هایی مانند تالاسمی، لوسمی (انواع سرطان خون) ضایعات کبدی نخاعی، دیابت نوع اول و پارکینسون قابل استفاده است.

عتیقه عنوان کرد: انجام این پروسه از ماه هشت یا 9 با انجام آزمایشات آغاز و سپس وسایل خون‌گیری به مادر باردار داده می‌شود و در زمان زایمان، خون توسط خون‌گیر در زایشگاه گرفته و به مرکز داده می‌شود.

وی افزود: بعد از انتقال خون به مرکز این خون‌ها به شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان در اصفهان ارسال می‌شود که در آنجا در ابتدا حجم خون و تعداد سلول‌ها شمرده و بعد از آن فریز می‌شود.

کارشناس بانک خون بندرعباس تاأید کرد: بعد از گذشت شش ماه، مادر آزمایشات اول 9 ماهگی را تکرار می‌کند که سالم بودن خون مادر نشان‌دهنده سالم بودن خون جفت است.

عتیقه اذعان داشت: بعد از تمامی این مراحل در آن صورت کارت فریز برای مادر صادر شده و به صورت سالانه به مدت 20 سال شارژ سالیانه دریافت می‌‌‌کند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول