اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد:

اختصاص 460 میلیارد ریال اعتبار به پروژه سد خداآفرین

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از اختصاص 460 میلیارد ریال اعتبار به این طرح در لایحه بودجه سال 90 خبر داد.

اختصاص 460 میلیارد ریال اعتبار به پروژه سد خداآفرین
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید نامجو صبح امروز در جریان سفر به شهرستان پارس‌آباد و  بازدید از پروژه ملی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خدا آفرین اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این طرح ملی و رفع موانع آن از اولویت‌های این وزارتخانه است.
نماینده تام‌الاختیار و معین رئیس جمهور در پارس‌آباد بیان داشت: علاوه بر اختصاص اعتبار در لایحه بودجه سال 90 در قالب فروش اوراق مشارکت اعتبار چشمگیری به این شبکه اختصاص می‌یابد.
وزیر نیرو با اعلام اینکه در دولت‌های نهم و دهم، صنعت آب و برق کشور متحول شده است، اضافه کرد: در زمان حاضر جمهوری اسلامی ایران مقام اول حوزه آب و برق را در بین کشورهای منطقه کسب کرده است.
این مسئول با بیان اینکه پروژه پایاب خداآفرین از عظیم‌ترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است برای پیگیری و حل مشکلات پیش روی این پروژه قول مساعد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری نهایی از این طرح ملی، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار برای 32 هزار نفر، حدود 62 هزار هکتار از اراضی دیم محدوده این شبکه تبدیل به آبی خواهد شد.
وکیل سپه پیشگیری از خروج حق‌‌آبه شبکه خداآفرین از مرزهای کشور، توسعه کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع تبدیلی را از جمله اهداف دیگر این شبکه عنوان کرد.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح صرف نظر از بهبود وضعیت معیشت بیش از 10 هزار خانوار عشایری، سالانه حدود 2 هزار میلیارد ریال به درآمد این شهرستان اضافه خواهد شد.
سپه با انتقاد از کندی روند اجرای این شبکه در محدوده استان آذربایجان شرقی، بر ضرورت مدیریت یکپارچه سد و شبکه های منطقه تاکید کرد.
این نماینده مجلس در ادامه خواستار تدوین و تصویب شیوه‌نامه و آغاز عملیات تفکیک و واگذاری بیش از 7 هزار هکتار اراضی آماده واگذاری به بهره‌برداران عرفی و محلی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر نیر همچنین در سفر به شهرستان پارس‌آباد از طرح‌های در دست اجرای تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر اصلاندوز و پمپاژ دشت فتحعلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول