اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد

وقف بیش از 6 هزار متر زمین یک شهروند البرزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف استان البرز اعلام کرد: یک فرد خیر بیش از 6 هزار مترمربع زمین در نخستین روزهای سال 91 وقف کرده است.

وقف بیش از 6 هزار متر زمین یک شهروند البرزی

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از زیباترین و ارزشمند‌ترین موضوعات مورد تأکید دین مبین اسلام‌، فرهنگ وقف است.

وی تصریح کرد: فرهنگ وقف در دین اسلام نهادینه شده و خیّرین بسیاری هستند که بخشی از اموال و دارایی‌های خود را برای رفع نیازهای دیگر مردم وقف می‌کنند.

* لزوم بهره‌برداری مناسب و صحیح از موقوفات

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه از موقوفات استان البرز چگونه استفاده می‌شود؟‌ گفت: در فرهنگ وقف این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که تحت هیچ عنوانی نمی‌توان خارج از موضوع تعیین شده از موقوفات استفاده کرد.

بنی‌احمدی تأکید کرد: البته این نکته ضروری است که از موقوفات مردم در راهی که خودشان تعیین کرده‌اند،‌ استفاده و بهره‌برداری صحیح و مناسب شود.

وی افزود: در صورت توجه به این مهم از یک سو شاهد ترویج فرهنگ وقف در جامعه بوده و از سوی دیگر از موقوفات مردم در راه رفع نیازهای جامعه بهترین استفاده می‌شود،‌ در نتیجه به هدف وقف نزدیک‌تر خواهیم شد.

* یک خیّر بیش از 6 هزار مترمربع زمین وقف کرده است

مدیرکل اوقاف استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود از وقف بیش از 6 هزار مترمربع زمین توسط یک خیّر خبر داد و گفت: این زمین‌ها از سوی یکی از خیّرین استان حجت‌الاسلام محمد انصاری وقف شده و برای هر قطعه زمین محور استفاده تعیین شده است.

بنی‌احمدی اظهار داشت: بزرگ‌ترین قطعه وقف شده حدود 2 هزار و 800 متر زمین است که با توجه به مشکلات مربوط به آب آشامیدنی مردم در منطقه دهقان ویلا، قرار شد که از این زمین برای ساخت تصفیه‌خانه آب‌رسانی استفاده شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین خیّر فوق یک قطعه زمین در حدود هزار مترمربع برای ساخت مؤسسه فرهنگی و هنری در کرج اختصاص داده و زمین دیگری در حدود 800 مترمربع را برای ساخت درمانگاه وقف کرده است.

بنی‌احمدی در پایان اظهار امیدواری کرد که فرهنگ وقف در استان البرز طی سال جدید رونق بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول