اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:‌

استفاده از تولیدات داخلی را باور کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: باید این باور را بین مردم و نسل‌ها ایجاد کنیم که حمایت از کالای ایرانی حمایت از زندگی ایرانی و فرآورده‌های ایرانی است که در سمت دادن به زندگی در مقابل دنیا گام موثری خواهد بود.

استفاده از تولیدات داخلی را باور کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی مقدم ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان قم که در فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت همه جانبه آموزش و پرورش در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: آموزش و پرورش استان قم در ایام نوروز تاثیرگذاری عظیمی در خدمت به جمعیت زائران ورودی به استان قم داشته است.

وی افزود: ‌سال گذشته 15 میلیون مسافر به استان قم وارد شده‌اند که این میزان در نوروز امسال به 24 میلیون و 700 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

فرماندار قم ادامه داد: شرافت مهمانان استان قم نسبت به سایر استا‌ن‌ها بسیار بالاتر بوده چرا که میهمانان قم برای زیارت کریمه اهل بیت(س) و درک حضور مراجع و مسجد مقدس جمکران به قم می‌‌آیند و دارای ارزش و احترام خاصی هستند.

حقیقی مقدم تصریح کرد: نامگذاری سال جاری بسیار متعالی‌تر و متفاوت‌تر از برنامه‌های سال‌های گذشته بوده که باید در تمام حوزه‌ها سبب حرکت و ایجاد انگیزه در کشور شود.

وی اظهار داشت: ما در تمام مدت 33 سال تحریم را شناخته و باورها را درک کردیم و باید این مشکل فرهنگی که استفاده از اجناس خارجی بهتر از بهره‌گیری از تولیدات داخل است، کمرنگ کنیم.

فرماندار قم اذعان کرد: برخی کشورهای خارجی از جمله چین در زمینه تولید محصولات فرهنگی کشور ایران که حتی شناختی جزیی نسبت به آن محصول ندارند از جمله مهر و تسبیح اقدامات فراوانی را در راستای در دست گرفتن بازار کشور ما انجام داده‌اند.

حقیقی مقدم با بیان اینکه آموزش و پرورش جغرافیای وسیع دانش‌آموزی را در اختیار دارد، اضافه کرد:‌ باید این باور را بین مردم و نسل‌ها ایجاد کنیم که حمایت از کالای ایرانی حمایت از زندگی ایرانی و فرآورده‌های ایرانی است که در سمت دادن به زندگی در مقابل دنیا گام موثری خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر مردم تولید داخلی را حمایت کنند، میزان اشتغال و افزایش فناوری را در کشور شاهد خواهیم بود اما اگر هویت خود را نادیده بگیریم و وابستگی خود را به بیرون از مرزها افزایش دهیم شاهد عدم اعتماد و حمایت‌های مردمی خواهیم بود.

فرماندار خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید در همین راستا رسالتی را برای خود در تمام حوزه‌ها در نظر بگیرد.

حقیقی مقدم افزود:‌ برای بیان راهکار و تحقق شعار ملی باید برنامه‌های جداگانه‌ای در آموزش و پرورش معرفی شود چراکه غیر از فرهنگ‌سازی درست توقعی دیگری از ما در این بخش نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با رعایت و پاسداری از داشته‌ها می‌توان گام موثری برای به زانو درآوردن استکبار برداشت، زیرا کشور ما کشوری توانمند و دارای امکانات وسیع فرهنگی است.

فرماندار قم گفت:‌ در حال حاضر نیاز چندانی به تولیدات و فرآورده‌های خارجی در کشور نداریم و امید است با یک فرهنگ‌سازی درست و منطقی گام‌های خوبی در زمینه برنامه‌ریزی و تحقق شعار ملی در کشور برداریم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول