اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبرداد

اجرای طرح تحول محتوایی کتب درسی از سال تحصیلی آینده

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر محتوایی کتب درسی در دوره ابتدایی و نیز اضافه شدن دوره ششم ابتدایی از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

اجرای طرح تحول محتوایی کتب درسی از سال تحصیلی آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، فاطمه قربان در نخستین جشنواره تجلیل از معلمان برتر دوره ابتدایی اظهار کرد: معلمان دوره ابتدایی باید نوع نگاه ویژه و خاص داشته باشند چرا که شخصیت افراد از همان دوران اولیه زندگی شکل می‌گیرد بنابراین این دوره نیاز به توجه ویژه و نگاه خاص دارد بنابراین معلمان این دوره باید نیرو و انرژی مضاعف برای این دوره بگذارند.

وی اضافه کرد: معلمان دوره ابتدایی باید عدالت‌محور باشند و از مساوی‌محوری به سوی عدالت‌محوری پیش بروند چرا که افراد تفاوت‌های فردی با یکدیگر دارند و هر یک از دانش‌آموزان به نوع و روش خاصی یاد می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: معلمان دوره ابتدایی باید عدالت‌محور باشند چرا که دانش‌آموزان به ویژه دوره‌های ابتدایی از نظر قدرت و توانایی یادگیری متفاوت هستند که معلمان این دوره‌ها باید خلاقیت هزینه کنند تا تمامی دانش‌آموزان مطلب مورد نظر را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مربیان دوره ابتدایی باید از حافظه‌پردازی به سوی ایده‌پردازی پیش بروند تا بتوانیم همانند امروز شاهد پرورش افرادی متفکر شویم و به وجود این افراد افتخار کنیم.

قربان خاطرنشان کرد: معلمان را باید مربی لقب دهیم چرا که مربی هدایتگر بوده اما معلم تنها به علم‌آموزی می‌پردازد در حالی که تمامی دانش‌آموزان معلمان خود را الگو قرار می‌دهند بنابراین معلمان مربیان جامعه در تمامی عرصه‌ها هستند.

وی یادآور شد: فرهنگیان آموزش و پرورش در صحنه انتخابات همچنان حضور پررنگی داشتند که این امر نشان‌دهنده تعهد فرهنگیان به وطن خود و بیانات رهبر معظم انقلاب است که با این عمل مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان زدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: تمامی افرادی که در جامعه حضور دارند و هر یک در جایگاه‌های مختلف در حال خدمت به دولت هستند تمامی آنها بر گرفته از نظام آموزش و پرورش هستند که به اهمیت ویژه و جایگاه مهم این دستگاه می‌رسیم.

وی عنوان کرد: اهمیت دوره ابتدایی از سایر دوره‌ها بسیار بیشتر است چرا که شاکله شخصیت اجتماعی افراد در این دوره شکل می‌گیرد.

قربان ابراز داشت: وزیر آموزش و پرورش به اهمیت دوران ابتدایی پی بردند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اقدام به ایجاد معاونت آموزش ابتدایی کردند که این امر نشان‌دهنده نیاز به توجه بیشتر به دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد از دوران کودکی دارای شاکله شخصیتی می‌شوند بهتر است از دوران قبل از پیش‌دبستانی تا 18 سالگی به آموزش و پرورش سپرده شوند که این امر تاکنون امکان‌پذیر نشده است و تنها از دوران پیش‌دبستانی به بعد به آموزش و پرورش سپرده می‌شوند و نظام آموزش و پرورش برای این دوران برنامه‌ریزی کرده است.

وی بزرگترین سرمایه‌گذاری را تعلیم و تربیت خواند و گفت: تعلیم و تربیت در جامعه یکی از امور مهم است چرا که تمامی افراد جامعه از آموزش و پرورش باید عبور کنند بنابراین تعلیم و تربیت مناسب می‌تواند عامل موفقیت افراد باشد.

قربان افزود: مدرسه تجلی بخش فرهنگ غنی انقلاب اسلامی است همچنین مدرسه جایگاه ویژه‌ای دارد که به عنوان حیات طیبه معرفی می‌شود.تحصیل باید جانشین تدریس شود و خود دانش‌آموز اقدام به آموزش کند تا در این راستا دانش‌آموزان تفکرمحور پرورش یابند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تمامی معلمان در اجرایی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین باید کمک کنند چرا که تحولات بزرگ و مثبتی در نظام آموزش و پرورش در حال رخداد است که در این راستا دانش‌آموزان با تفکرات خلاق پرورش می‌یابند.

قربان یادآور شد: تمامی موارد تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاثیر بسیار مثبت و مفیدی در جامعه خواهد داشت که امیدواریم در تمامی بند بندهای این سند به موفقیت دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم توجه به دوران ابتدایی و پایه را اصل و اساس موفقیت در حوزه آموزش و پرورش خواند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی گفت: معلمان دوران ابتدایی و پایه باید بیشتر مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد چرا که این قشر بیشتر از سایر دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان زحمت می‌کشند.

وی اضافه کرد: معلمان آموزش دانش‌آموزان خاص از قبیل استثنایی، نابینایان و ناشنوایان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند چرا که خستگی این قشر از سایر معلمان مضاعف بوده و هر دانش‌آموز خاص به ازای 20 نفر دانش‌آموزان عادی خسته کننده است و معلم باید در این زمینه از روش‌های مختلف برای یادگیری دانش‌آموز استفاده کند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: در دوران ابتدایی اخلاق، انسانیت، ادب و در نهایت شاکله شخصیتی افراد شکل می‌گیرد که در این زمینه معلمان دوران ابتدایی نقش مضاعفی علاوه بر آموزش خواهند داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز در این مراسم تصریح کرد: فرهنگیان بیشترین سهم را در حضور در انتخابات مجلس نهم داشتند.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی اضافه کرد: فرهنگیان در پست‌های مختلفی از قبیل نظارتی، بازرسی و سایر مسئولیت‌ها در دوران انتخابات در صحنه حضور داشتند که این امر نشان‌دهنده عمل به تعهد و توجه به بیانات مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس نهم با وجود برودت هوا و نامناسب بودن شرایط جوی در استان همچنان شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بودیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه خوشبختانه دشمن با حضور حداکثری مردم نتوانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد، بیان کرد: تمامی افراد جامعه که در جایگاه‌های مختلف در حال خدمت به دولت هستند از مجموعه آموزش و پرورش بوده‌اند بنابراین توجه به این دستگاه باید همیشه در رأس امور قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز نقش فرهنگیان در تمامی عرصه‌ها را بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: فرهنگیان در عرصه انتخابات و سایر برنامه‌ها از قبیل شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه نقشی پررنگ داشتند که خوشبختانه در انتخابات مجلس نهم نیز در مسئولیت‌های مختلف اجرایی حضور داشتند و پیشتاز بودند.

عباس حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: در اجرایی کردن سند تحول بنیادین، نظام آموزش و پرورش بسیار موفق عمل کرده است به گونه‌ای که دشمنان اسلام را به لرزه انداخته است چرا که دانش‌آموزان از این پس متفکرمحور و با فکری خلاق پرورش می‌یابند.

وی افزود: در سال آینده نظام 6-3-3 در نظام آموزش و پرورش اجرایی می‌شود که این امر همانند اجرایی کردن تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ممکن است با دغدغه همراه باشد اما با اجرایی شدن این طرح آموزش و پرورش به توفیقات ویژه‌ای می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اذعان کرد: درحوزه نیروی انسانی برای اجرایی کردن این طرح هیچ‌گونه کمبود نیروی انسانی نداریم و از نظر فضای آموزشی نیاز به کمی تغییرات جزیی داریم.

حسنی‌محتشم در پایان سخنانش اضافه کرد: رسانه‌ها در امر اجرای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری دارند و باید در این زمینه کمک شایان داشته باشند.

در پایان مراسم از معلمان برتر دوره ابتدایی تقدیر شد.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول