اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز خبر داد

چرخ‌های ماشین‌سازی با تحریم‌ها شتاب گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز با بیان اینکه چرخ‌های ماشین‌سازی با تحریم‌ها شتاب گرفت، گفت: طی سال گذشته 1.5 میلیون یورو صادرات به کشورهای آلمان، اتریش، ترکیه و مالزی صورت گرفته است.

چرخ‌های ماشین‌سازی با تحریم‌ها شتاب گرفت

علی‌اکبر اصل‌خادمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در این راستا چهار تا پنج درصد قطعات ماشین‌های CNC که از خارج از کشور تامین می‌شود در ماشین‌سازی تولید می‌شود که با دستیابی به تکنولوژی و روند تولید این قطعات ایران جزو پنج کشور دارنده این محصولات و تکنولوژی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صادرات از ماشین‌سازی نیز گفت: طی سال گذشته ارزش صادرات ماشین‌سازی 1.5 میلیون یورو بوده که 12 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

اصل‌خادمی مقصد صادرت این مجموعه را کشورهای آلمان، اتریش، ترکیه، مالزی و آذربایجان اعلام کرد.

این فعال عرصه صنعت دستیابی به تکنولوژی هفت محصول جدید طی سال گذشته را از دیگر عملکرد مجموعه ماشین‌سازی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های ماشین VMC850، ماشین VMC 1050، ماشین فرز FP4ME، ماشین تراش TME40NEW، ماشین تراش سرعت بالا TC-20 HF، ماشین تراش یافته و مرز تراش یافته که دو مورد اخیر برای سیستم‌های آموزشی مناسب است و ماشین‌سازی به تکنولوژی تولیدی آنها دست یافته که جزو دستگاه‌های تحریمی شورای امنیت بوده و دنیا برای تحریم ایران بر روی محصولات یاد شده حساب ویژه باز کرده بود که با داخلی‌سازی این محصولات بار دیگر قدرت و توان متخصصان داخلی به منصه ظهور رسید.

وی تولید شش محصول جدید و تمرکز بر افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی را از برنامه‌های مجموعه تحت مدیریتش طی امسال دانست و گفت: با توجه به نرخ ارز، صادرات در اولویت‌های برنامه کاری ماشین‌سازی قرار داد.

در حال حاضر 800 نفر در گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز مشغول به کار بوده و بیش از 2 هزار قطعه‌ساز کشور در بخش‌های مختلف با این مجموعه همکاری دارند و بیش از 22 نوع محصول در انواع مختلف از جمله ماشین‌های تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگزنی، سنتر، CNC، ابزار تیز کنی، فرز نیمه سنگین، سنتر عمودی، سنتر افقی و ماشین‌های سوراخکاری در آن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول