اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان شمالی خبر داد

کاهش 83 درصدی سرعت غیرمجاز طی نوروز در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از کاهش 83 درصدی سرعت غیرمجاز در این استان طی نوروز امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

کاهش 83 درصدی سرعت غیرمجاز طی نوروز در خراسان شمالی

سعید سبحانی امروز در حاشیه نشست با انجمن‌های صنفی رانندگان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از دوربین‌های نظارتی و آمارهای موجود، میزان سرعت غیرمجاز در تردد خودروها از محورهای ارتباطی این استان کاهش چشمگیری نسبت به نوروز سال قبل دارد.

وی کاهش سرعت در نوروز امسال در سطح محورهای ارتباطی این استان را به خاطر ارتقای سطح فرهنگ راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌ها و همچنین حضور دستگاه‌های متولی در طرح نوروزی دانست که سبب کاهش 83 درصدی سرعت خودروها شده است.

سبحانی همچنین با اشاره به کاهش سبقت غیرمجاز خودروها در نوروز امسال در محورهای شریانی و فرعی این استان نسبت به سال قبل گفت: بر همین اساس سبقت غیرمجاز در این استان 33 درصد کاهش داشته است.

وی در عین حال با اشاره به افزایش شاخص عدم رعایت فاصله مجاز طولی با وسیله نقلیه جلویی در نوروز امسال اظهار داشت: در این شاخص در طرح نوروزی امسال 19 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین از کاهش میزان تردد وسائط نقلیه سنگین در محورهای این استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: طبق آمار، میزان تردد وسائط نقلیه سنگین در این محورها امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی شمار ترددهای انجام شده در نوروز امسال در محورهای خراسان شمالی را سه میلیون و 574 هزار و 560 دستگاه وسیله نقلیه برشمرد و افزود: این اطلاعات از طریق 26 دستگاه تردد شمار که در محورهای شریانی استان فعال بوده به ثبت رسیده است.

سبحانی تردد ورودی به استان را بر اساس این اطلاعات 451 هزار و 410 دستگاه عنوان کرد و گفت: 460 هزار و 320 دستگاه خودرو نیز از خراسان شمالی در نوروز خارج شدند.

به گفته وی، در طول این ایام اوج ترافیک بین ساعت 10 تا 12 و 15 تا 16 بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین تردد نیز روز هفتم فروردین با 199 هزار و 56 خودرو ثبت شده است.

وی اضافه کرد: کمترین تردد خودرو در طرح نوروزی نیز در تاریخ 28 اسفند 90 با تعداد 94 هزار و 574 وسیله نقلیه بوده است.

سبحانی تعداد مسافران جا به جا شده در این ایام را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی همین مدت 208 هزار و 818 نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح این استان جا به‌جا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی حمل و نقل خراسان شمالی از 25 اسفند پارسال آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول