اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

فرهنگ سفرنامه‌نویسی در کشور گسترش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی خواستار گسترش فرهنگ سفرنامه نویسی در کشور به عنوان یک فرهنگ اسلامی و دینی شد.

فرهنگ سفرنامه‌نویسی در کشور گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن نوروز با شرکت سران کشورهای منطقه گفت: بین‌المللی شدن نوروز از دستاوردهای دولت خدمتگزار است و نوروز در سطح دنیا مطرح است و این مناسبت توانسته کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیک کند.

وی تصریح کرد: نوروز یک تحول و بیداری است که در آن ارزش‌های والای انسانی که مورد سفارش دین بوده مطرح است و  دستگاه‌های مختلفی نیز در این زمینه برای خدمات دهی هر چه بهتر به مسافران تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین بر نهادینه شدن فرهنگ سفرنامه نویسی در بین مسافران تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد این سفرهای که از سوی گردشگران انجام شده با رویکرد سیر الی الله و عبرت گیری ثبت شود.

شفقت با بیان اینکه سفرنامه نویسی باید به عنوان یک موضوع مهم در سفرها توجه شود افزود: ترویج این فرهنگ آثار روحی و برکات فراوانی را برای گردشگران دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی در استان، گفت: کارگروه فرهنگی در این زمینه تشکیل و از میان سفرنامه‌های رسیده آثار برتر را انتخاب می‌کنند.

شفقت پیشنهاد کرد تا ترویج فرهنگ سفرنامه نویسی در کشور در قالب مسابقه از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بررسی و به صورت کشوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی که از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی سطح خراسان شمالی بازدید کرده بود، فعالیت این بازارچه‌ها را در افزایش ماندگاری و رونق اقتصادی صنایع دستی خواند و گفت: علاوه بر آن عرضه غذاهای محلی در این بازارچه‌ها در جذب گردشگران و منافع اقتصادی قابل توجه است.

* 2 میلیون و 900 هزار مسافر نوروزی وارد خراسان شمالی شدند

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی  هم در این نشست اعلام کرد:‌ 2 میلیون و 909 هزار و 694 مسافر نوروزی تاکنون وارد این استان شدند.

علی کاظمی با اشاره به اینکه این تعداد مسافر نوروزی از 26 اسفند تا نهم فروردین جاری به خراسان شمالی سفر کردند تصریح کرد: در همین مدت هزار و 672 مورد بازدید نظارتی از اماکن پذیرایی و اقامتی این استان در اجرای طرح نوروزی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برخی از ‌این بازدیدها به صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها اعم از؛ تعزیرات، دامپزشکی و بهداشت صورت گرفته است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی یادآور شد: بیشترین بازدیدهای نظارتی این ستاد از مراکز پذیرایی بین راهی استان بوده است.

* 7 هزار و 500 گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی دیدن کردند

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی همچنین شمار بازدید کنندگان از موزه‌های استان را در همین مدت 7 هزار و 556 گردشگر عنوان کرد و گفت: موزه عمارت و آیینه خانه مفخم بیشتر میزان بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

کاظمی یادآور شد: پنج موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی و آیینه خانه بجنورد، قلعه جلال‌الدین گرمه و موزه حمام فاروج برای بازدید مهمانان نوروزی در استان آماده شده است.

نشست تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی در تالار عمارت مفخم بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول