اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت:

‌سن فوت بیماران قلبی در ایران پایین‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‌سن فوت بیماران قلبی و عروقی در ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته پایین‌تر است.

‌سن فوت بیماران قلبی در ایران پایین‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طاهره سماوات پیش از ظهر امروز در همایش نحوه اجرای برنامه ثبت سکته‌های قلبی در بیمارستان‌ها اظهار داشت: ‌بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین بیماری‌های ‌کشور به شمار می‌روند و سالانه از هر 100 هزار نفر جمعیت 103 نفر به علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی فوت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه سن مرگ بیماران قلبی و عروقی در ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته پایین‌تر است، عنوان کرد: در ایران این مرگ‌ها زیر 70 سال اتفاق می‌افتد.

 سماوات با اشاره به هزینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی در اقتصاد کشور گفت: بر اساس برآوردی که در سال 78  صورت گرفت بار هزینه‌های غیر‌مستقیم بیماری‌های عروق کرونل حدود 30 میلیارد ریال اعلام شد که امروز این هزینه‌ها بیش از این میزان است.

 وی افزود: با توجه به شدت و افزایش شیوع و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آینده ‌ممکن است، تمام بودجه‌های بهداشت و درمان به این بیماری اختصاص یابد.

 رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بر این اساس باید اقدامات تدافعی برای رفع این مشکل اندیشیده شود، جمع‌آوری اطلاعات در زمینه سکته‌های قلبی و ثبت آن‌ با اجرای طرح سامانه پرونده الکترونیک ‌سلامت امکانپذیر شده است.

وی ابراز داشت: ‌جلوگیری از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و‌ کاهش عوارض سکته از مزایای اجرای طرح ثبت سکته‌های قلبی در بیمارستان‌ها  به شمار می‌رود.

سماوات ارتقای ارائه خدمات در سیستم‌های بیمارستانی را نیز از دیگر فواید ثبت موارد سکته قلبی دانست و عنوان کرد: اطلاع از آمار سکته قلبی موجب ایجاد تسهیلات برای دسترسی به خدمات بیمارستانی و بخش‌های ویژه‌، آموزش‌های تخصصی به کادر پزشکی و پیراپزشکی، تهیه راهنمای درمان بیماران سکته کرده‌، افزایش دسترسی به خدمات درمانی است.

 انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول