اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان چایپاره:

3400 سالمند در چایپاره زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان چایپاره گفت: هم اکنون 3 هزار و 402 نفر سالمند در مناطق مختلف چایپاره زندگی می‌کنند.

3400 سالمند در چایپاره زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره حسین فرتاج امروز در جمع خبرنگاران در چایپاره اظهار داشت: حدود یک هزار و 754 نفر از این افراد در مرکز شهرستان و بقیه در روستاها در حال زندگی کردن هستند که همه آنها نیازهای مختلف عاطفی، اجتماعی و درمانی دارند.

وی سالمندان را سرمایه‌های ارزشمند در خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: امسال روز جهانی بهداشت با شعار زندگی سالم طول عمر بیشتر و با رویکرد سلامت سالمندان نامگذاری شده است که امسال اغلب برنامه‌های هفته سلامت با رویکرد سلامت سالمندان برنامه‌ریزی شده است و به این ترتیب اجرا خواهد شد.

فرتاج با بیان اینکه طبق آمارهای جهانی هم اکنون در دنیا بیش از 650 میلیون سالمند وجود دارد، گفت: طبق آمارهای موجود و پیش‌بینی‌ها تا 30 سال آینده جمعیت سالمند جهان به 2 میلیارد نفر خواهد رسید که باید از امروز برای این قشر عظیم برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

این مسئول به برشماری برنامه‌های هفته سلامت پرداخت و اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برپایی چادرهای سلامت و نمایشگاه، ارائه خدمات پزشکی رایگان، اجرای مانور نجات سالمندان در حوادث، پاکسازی و تنظیف مناطق شهری از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام برای این ایام است.

وی ادامه داد: معدوم کردن مواد خوراکی تاریخ گذشته، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها با حضور مسئولان، دیدار از سالمندان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، برپایی آیین تقدیر از سالمندان تاثیرگذار در امور شهرستان و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های دیگر این هفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چایپاره با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصتی برای توجه به عوامل بروز ناراحتی روحی و جسمی قلمداد می‌شود، گفت: باید از این فرصت رسانه‌های جمعی برای اطلاع‌رسانی در مورد راه‌کارهای حفظ سلامت نهایت استفاده را بکنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول