اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فروردین‌ماه سال جاری محقق شد

فروش محصولات خرما در 275 غرفه در مبادی ورودی شهرهای دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از فروش محصولات خرما در 275 غرفه در مبادی ورودی شهرهای دشتستان خبر داد.

فروش محصولات خرما در 275 غرفه در مبادی ورودی شهرهای دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری عصر امروز در نشست با خبرنگاران در دشتستان اظهار داشت: فروش محصولات تولیدی کشاورزان دشتستان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان است و در سال‌های اخیر با همت مسئولان شهرستان دشتستان اقدامات بسیار خوبی برای بهبود بازار فروش محصولات تولیدی کشاورزان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان تاکید کرد: توریست‌پذیری از مسائل مهم در بهبود بازار محصولات کشاورزی است و از مسئولان شهرستان دشتستان می‌خواهیم تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توریست‌پذیری شهرستان دشتستان در سال‌های جاری به کار گیرند.

قیصری بیان داشت: در نوروز 91 استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از صنایع کشاورزی شهرستان دشتستان بی‌نظیر بود و برای تفریح و سرگرمی و تهیه سوغات مسافرت از مزارع، باغات، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های محصولات کشاورزی شهرستان دشتستان بازدید کردند.

وی در همین رابطه ادامه داد: فروش خرما و محصولات تولیدی کشاورزان دشتستان در نوروز 91 درآمد بالغ بر 6.6 میلیارد ریال نصیب کشاورزان دشتستانی کرد که رقمی قابل توجه است.

این مسئول ابراز داشت: عرضه خرما و شیره آن توسط 275 غرفه در ورودی شهرهای دالکی، آبپخش، شبانکاره و برازجان و غرفه‌های نمایشگاه‌های بهاره دشتستان از اقدامات مهمی است که در دو دهه اول فروردین‌ماه صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: فروش صنایع دستی نخیلات نظیر کلاه، زنبیل، بادبزن و تویزه و ... در 50 غرفه در نمایشگاه بهاره شهر دالکی صورت گرفته است.

قیصری در رابطه با وضعیت درآمدی غرفه‌های فروش صنایع دستی درخت نخل شهرستان دشتستان اذعان داشت: این غرفه‌ها به طور متوسط روزانه 800 هزار ریال ازمحل فروش این صنایع دستی درآمد کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خرما و شیره آن با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار ریال، خرمای زاهدی 13 هزار ریال و پنیر نخل 100 هزار ریال به فروش رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: شهرستان دشتستان با تولید سالانه بیش از 100 هزار تن خرما قطب تولید این محصول در کشور و استان بوشهر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول