اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد:

نوروز امسال گناباد میزبان 63 هزار مسافر نوروزی بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گناباد گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی بیش از 63 هزار نفر مسافر وارد گناباد شدند که از این تعداد بیش از 15 هزار نفر در شهرستان اسکان داشتند.

نوروز امسال گناباد میزبان 63 هزار مسافر نوروزی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، امان‌الله نوروزی اظهار داشت: شهرستان گناباد به دلیل واقع شدن در مسیر مواصلاتی استان‌های جنوبی کشور به عنوان دروازه ورودی به خراسان‌رضوی (طریق‌الرضا) همه ساله در ایام تعطیلات نوروز پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران و زائرین علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گناباد گفت: در ایام نوروز امسال بیش از 112 هزار نفر از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری گناباد بازدید کردند.

نوروزی گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی بیش از 63 هزار نفر مسافر وارد گناباد شدند که از این تعداد بیش از 15 هزار نفر در شهرستان اسکان داشتند.

وی تصریح کرد: بر این اساس میزان مسافران ورودی به شهرستان نسبت به مقدار مشابه سال گذشته رشد داشته است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گناباد اظهار داشت: در ایام نوروز امسال مسافران از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری گناباد بازدید کردند که امام‌زاده سیدمحمد عابد(ع) کاخک، قنات قصبه گناباد، منطقه پارک آبشار آسیاب کاخک، مسجد جامع گناباد، موزه باستان‌شناسی، موزه مردم‌شناسی، موزه آب، قلعه عمرانی، روستای هدف گردشگری ریاب و یخدان کوثر بیدخت از جمله مواردی بود که مورد توجه و بازدید علاقه‌مندان و گردشگران در نوروز امسال قرار گرفت.

وی با اشاره به برپایی بازارچه موقت فروش صنایع‌ دستی در نوروز امسال افزود: در این بازارچه هنرمندان گنابادی دست‌ساخته‌های خود را از قبیل ظروف سفالی، پارچه‌های دستباف سنتی، سبدبافی، گلیم‌های سنتی و تابلوهای معرق در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

وی افزود: در نوروز 91، تعداد 5 کمپ راهنما در ورودی‌های شهرستان گناباد به راهنمایی مسافران و توزیع اقلام فرهنگی از قبیل راهنمای گردشگری، بروشور، نقشه، لوح فشرده و بسته کمک‌های اولیه پرداختند.

نوروزی ادامه داد: در ایام نوروز امسال مسافران نوروزی در اماکن اقامتی ،مدارس و خوابگاه‌های شبانه‌روزی گناباد اقامت داشتند به گونه‌ای که در ایام نوروز بیش از 80 مورد بازدید از واحدهای زیر پوشش اعم از هتل، مهمانپذیرها و رستوران‌های بین‌راهی و پذیرایی و خدماتی صورت پذیرفت.

انتهای پیام/‌ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول