اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در آیینی

طرح صبحانه سالم در مدارس دشتی اجرا شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور شماری از مسئولان و دانش‌آموزان، طرح صبحانه سالم در مدارس دشتی اجرا شد.

طرح صبحانه سالم در مدارس دشتی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، معاون پرورشی آموزش و پرورش دشتی صبح امروز همزمان با هفته بهداشت مدارس و اجرای طرح صبحانه سالم که با حضور دانش آموزان دوره ابتدایی خورموج در محل پارک مفتون این شهر برگزار شد، مدارس را فرصتی برای توجه بیشتر به امر بهداشت در سطح جامعه برشمرد.

سید نیام‌الدین حسینی با بیان اینکه اهمیت صبحانه سالم در مدارس مهم است، افزود: مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که پیشرفت دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند در پیشرفت تحصیلی بهتر از دانش آموزانی است که صبحانه صرف نمی‌کنند.

وی خوردن خرما  و شیر را مهم عنوان کرد و گفت: کسانی که روزانه صبحانه حاوی غلات مصرف می‌کنند از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی وضعیت بهتری برخوردارند.

حسینی تصریح کرد: نخوردن صبحانه موجب کمبود انرژی، ویتامین‏ها، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و فسفر در بدن می‏شود.

وی از والدین خواستار جلوگیری بچه‌ها از خوردن بیسکویت، چیپس و شکلات شد.

کارشناس بهداشت مدارس آموزش و پرورش دشتی نیز گفت: برگزاری نمایشگاه آثار بهداشتی و پیام‌های تربیتی دانش آموزان، پیاده روی، همایش بهداشت یاران، برگزاری مسابقات علمی و ورزشی از جمله برنامه‌های این هفته است.زینب غلامپور افزود: والدین به‌ویژه مادران سعی کنید صبحانه را همراه کودکان خود آماده کنید زیرا در این صورت این کار برای کودک  به یک ماجرای بامزه تبدیل می‏شود.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول