اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان:

هدف نهایی توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایدار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: برنامه‌های این سازمان در قالب سند راهبردی مهارت و فناوری برای تحقق عدالت اجتماعی، توسعه و ارائه آموزش‌های مهارتی در جهت حرکت به سمت اشتغال پایدار است.

هدف نهایی توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای خوزستان، رحمان قلاوند اظهار داشت: در راستای ابلاغ سیاست‌های اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و تصویب آئین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، سند راهبردی مهارت و فناوری نقشه راه آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: سند راهبردی مهارت و فناوری دارای هشت راهبرد شامل حضور مؤثر در عرصه‌های بین المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذینفعان، استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقا و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهره‌وری منابع است که از طریق 27 سیاست و بیش از 245 برنامه دنبال می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اهداف تدوین این سند را حضور مؤثر در عرصه‌های بین المللی، تحقق و پیاده سازی سه زیر نظام صلاحیت حرفه‌ای، آموزش مهارت و فناوری و احراز شغل، بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش‌های مهارتی و فراهم آوردن بسترهای سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

قلاوند گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، آینده پژوهشی با توجه به تغییرات مستمر برنامه پنجم توسعه از دیگر اهداف تدوین سند مهارت و فناوری است.

وی ادامه داد: آموز‌ش‌های مهارت و فناوری از ارکان اصلی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، امکان ثروت آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین متناسب با نیاز بازار کار با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام‌های اساسی برداشت. قلاوند گفت: در خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم توسط کارشناسان صورت پذیرفته که با توجه به پتانسیل موجود و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف بومی اعم از دولتی و غیر دولتی در چارچوب تحقق اهداف این سند حرکت کنیم.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول