اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

مسئولان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: بر همه مسئولان اعم از سران سه قوه واجب است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

مسئولان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: مسئولان این امر مهم را فقط به شعار و همایش و تبلیغات معطوف نکنند بلکه در میدان عمل تمام توان و ظرفیت کشور را برای تولیدات داخلی و حمایت از آن بکار بندند.

وی به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرده از دولت خواست عجولانه عمل نکند و افزود: این طرح در مرحله اول با تمام خوبی‌ها و محاسن، معایبی هم داشت که باید به صورت کارشناسی برطرف شود تا مراحل بعدی طرح اجرا شود.

تاجی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت کالا و خدمات در جامعه از گرانی سرسام آور در آستانه و ایام عید و نبود نظارت و برخورد با آن انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های نظارتی به این موضوع شد.

خطیب جمعه چناران با اشاره به روز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا و هم‌زمانی آن با روز فناوری هسته‌ای گفت: برکات قطع رابطه با آمریکا حفظ عزت و استقلال ایران اسلامی، قطع دست غارتگر آمریکا از ایران، معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و دشمن بشریت، اعتماد به نفس و خودباوری و پیشرفت، توسعه و خودکفایی به ‌ویژه در عرصه‌های علمی و فناوری است که به اذعان کارشناسان و مراکز معتبر علمی ایران سریع‌ترین رشد علمی جهان را کسب کرده است.

تاجی افزود: انرژی هسته‌ای گوشه‌ای از این پیشرفت‌های علمی حیرت‌انگیز است که کارشناسان دنیا را مبهوت کرده است.

وی افزود: افتخار جوانان این مرزو بوم این است که اگر روزی در دهه اول انقلاب جوانان پاک این سرزمین در مرزها جلوی دشمنان را گرفتند و جان خود را فدای ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند، امروز هم ادامه‌دهندگان راه شهدا در مرزهای علمی با تقدیم شهدایی چون علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن در جهاد علمی ایران اسلامی را سرآمد جهان در عرصه‌های علم کرده‌اند.

خطیب جمعه چناران گفت: باید توجه داشت که این همه پیشرفت و اعتلا در سایه حکومت ولایی و استقامت و پایداری و پایبندی به آرمان‌های انقلاب به دست آمده است.

تاجی گفت: امروز بیداری اسلامی با الگوبرداری از حرکت پرشتاب ملت ایران در منطقه شکل گرفته است از آنجایی که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ضربه سنگین از انقلاب اسلامی خورده است برای کم‌رنگ ‌کردن بیداری اسلامی و فریب اذهان عمومی و با تشکیل کنفرانس‌هایی نظیر به اصطلاح دوستان سوریه در ترکیه درصدد تضعیف مقاومت و کمک به اسرائیل هستند، جای بسی تأسف است که سران بی‌لیاقت بعضی از کشورهای اسلامی و عربی برای حفظ حیات اسرائیل غاصب و نابودی یک دولت اسلامی ضد صهیونیستی اعلام آمادگی کرده و ارسال سلاح برای مخالفت دولت سوریه را در دستور کار قرار دهند.

خطیب جمعه چناران با اشاره به روز جهانی بهداشت به سلامت سالمندان اشاره کرد و سالمندان را ذخیره‌های گران‌بها و با ارزش هر جامعه دانست و گفت: سالمندان نزد پیشوایان دینی ما از منزلت و جایگاه رفیعی برخوردارند.

تاجی گفت: سالمندان در معرض بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون، کلیه و غیره قرار دارند که باید خود و جامعه مراقب سلامت آنان باشند.

وی بهترین راه‌های کسب سلامت سالمندان را به لحاظ روحی و روانی و جسمانی اعتقاد به باورهای دینی، التزام به آن، امید به زندگی و لطف و رحمت الهی، حضور در اجتماع، برنامه غذایی منظم و ورزش دانست.

خطیب جمعه چناران با اشاره به ایام فاطمیه(س) ضمن تسلیت به تفسیر اسامی 9 گانه آن حضرت، به تشریح شخصیت و جایگاه با عظمت این بانو در عالم هستی پرداخت و گفت: شخصیت حضرت فاطمه(س) آن‌گونه که باید و شاید برای جامعه اسلامی بیان نشده است، بنابراین مبلّغان و خطبا باید در این مناسبت‌ها برای بیان این شخصیت و الگوبرداری جامعه از آن تلاش کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول