اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

قطع رابطه با آمریکا منشأ خیر برای ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا گفت: قطع ارتباط با آمریکا منشأ خیر برای ایران شد.

قطع رابطه با آمریکا منشأ خیر برای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته باشت، خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی که بهترین سرمایه الهی است، دعوت کرد.

وی در خطبه اول نماز با اشاره به دهه اول فاطمیه ابراز داشت: خداوند متعال تمام هستی دنیا را به خاطر وجود حضرت زهرا (س) خلق کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت اذعان کرد: خداوند خطاب به حضرت محمد (ص) فرمود: "اگر به خاطر تو نبود دنیا را خلق نمی‌کردم و اگر به خاطر وجود علی (ع) نبود تو را نیز خلق نمی‌کردم و به خاطر وجود مبارک زهرا (س) تو و علی (ع) را خلق کردم".

عبودی با بیان اینکه انجام مراسم ازدواج و جشن عروسی بدون ارگ و موسیقی در دهه اول فاطمیه اشکال ندارد، افزود: نباید ازدواج را به خاطر این ده روز عقب انداخت بلکه می‌توان با رعایت شئون این دهه سنت پسندیده ازدواج را انجام داد.

خطیب جمعه باشت حفظ کرامت این دهه را واجب دانست و گفت: شیعه با ائمه اطهار و تمسک به ولایت زنده است و به همین دلیل نباید ندانسته حرمت این روزها خدشه‌دار شود.

وی همچنین 18 فروردین روز جهانی بهداشت را یادآور شد و بیان کرد: دین مبین اسلام بر پاکیزگی و حفظ نظافت تاکید فراوان دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات بستر درمانی باشت گفت: با توجه به صحبت‌های هفته قبل مسئولان علوم پزشکی برای حل مشکلات آن کارهایی را انجام دادند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول