اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

13 دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر افزوده شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: 13 دستگاه خودروی امدادی برای تقویت ناوگان امداد و نجات استان به این جمعیت افزوده شد.

13 دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر افزوده شد

حامد سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این خودروها به ارزش 12 میلیارد و 750 میلیون ریال بوده که اخیراً در اختیار جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این خودروها در جریان سفر دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به خراسان شمالی و بررسی نیازهای استان در کمترین زمان اختصاص یافت.

سجادی این خودروها را شامل؛ خودروی نجات تیپ یک سه دستگاه، تویوتا هایلوکس و مینی‌بوس هر کدام دو دستگاه، خودروی عملیات ارگو، خودروی تریلر کشنده، خودروی ارتباطات با تجهیزات، پیکاپ تک کابین، کامیونت ایسوزو، لیفتراک دوگانه سوز هر کدام یک دستگاه عنوان کرد.

* راه اندازی 83 خانه داوطلب هلال احمر روستایی در خراسان شمالی

وی در ادامه از راه‌اندازی 83 خانه داوطلب روستایی طی سال گذشته در این استان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: 29 داوطلب مساجد و حسینیه شهری و 16 خانه داوطلب ادارات نیز طی همین مدت در استان فعال شده‌اند.

به گفته وی، هر یک از اعضای خانه داوطلب یک دوره 35 ساعته آموزش کمک‌های اولیه را کسب می‌کنند.

سجادی تشکیل تیم توانا برای بانوان را در قالب مانور مرکب از این قشر، از اقدامات دیگر این جمعیت طی سال گذشته عنوان کرد و افزود: این تشکل در قالب 11 تیم در مانورهای مختلف شرکت کرده که امدادرسانی آنان در مانورها مورد توجه معاون عمرانی و مدیر بحران استان قرار گرفته است.

وی برگزاری مانور تیم‌های درمان اضطراری منطقه‌ای به میزبانی خراسان شمالی و مشارکت استان‌های سه‌گانه در یکی از مناطق محروم را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: 50 کاروان نیکوکاری و کاروان سلامت نیز در 50 روستای محروم استان تشکیل شد که تیم‌های امداد و نجات روستایی در روستاهای مذکور حضور یافته و دوره‌های آموزش امداد و نجات را برای افراد علاقه‌مند در روستاها برگزار کردند.

* جذب 5600 میلیون ریال برای ساخت 3 پروژه هلال احمر

وی در ادامه از جذب پنج‌ هزار و 600 میلیون ریال برای ساخت سه پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی، استخر شهدای هلال‌احمر بجنورد، پایگاه امدادی اداری اسفراین و پایگاه امداد و نجات فاروج خبر داد.

سجادی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای هشت پروژه احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جذب شده است.

وی افزود: برای ایجاد اردوگاه فرهنگی، امدادی و تفریحی جوانان نیز 5/11 هکتار زمین از طریق مسکن و شهرسازی در سایت اداری تخته ارکان به همین منظور اختصاص یافته که تلاش شده تا اعتبارات لازم به منظور ساخت این مجموعه از طریق استان و مرکز اختصاص یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین به اخذ مجوز تأسیس مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات و پشتیبانی عملیات در استان اشاره کرد و گفت:‌ این مجموعه در زمینی به مساحت 15 هکتار در محل تخته ارکان ایجاد خواهد شد که در سفر دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به استان نیز این موضوع مورد توافق و تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول