اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

کشف 23.5 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان اسدآباد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان از کشف و ضبط 23.5 کیلوگرم انواع مخدر در شهرستان اسدآباد در سال گذشته خبر داد.

کشف 23.5 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمید مالمیر ظهر امروز پنج‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد از کشف و ضبط 23.5 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این راستا 354 نفر عرضه و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و پرونده آنان به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه رویکرد عرضه و توزیع در سطح شهرستان به سمت مواد مخدر صنعتی رو به افزایش است، افزود: کشفیات ما در زمینه مواد مخدر صنعتی بیش از 800 گرم در سال گذشته بوده که در ابتدای سال 91 نیز بیش از 22 گرم از این نوع مواد کشف شد.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است، اظهار داشت: عوارض ناشی از اعتیاد به مواد مخدر تهدید جدی برای جامعه بشری محسوب و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

مصطفی آزادبخت اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزش به اقشار مختلف جامعه را نسبت به عوارض مواد مخدر تأثیرگذار دانست و افزود: امسال مسئولان باید عرضه، توزیع و مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان را نسبت به گذشته جدی‌تر بگیرند و با برخورد نرم و در صورت لزوم از برخورد قهریه استفاده کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسدآباد نیز با بیان اینکه در ناحیه مقاومت این شهرستان 374 حلقه صالحین تشکیل شده که در این حلقه‌ها 15 تا 20 نفر بسیجی فعالیت می‌کنند، افزود: فعالیت حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های سطح شهرستان است که به مسائل تربیتی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.

فیروز محمودی با بیان اینکه قصد داریم در سال جدید با برنامه‌ریزی مشکلات ناشی از مسئله اعتیاد را برای مردم توسط حلقه‌های صالحین تشریح کنیم، تصریح کرد: امسال نیز همچون گذشته در زمینه مبارزه با مواد مخدر با نیروهای انتظامی همکاری اطلاعاتی خواهیم داشت.

مسئول کمیته درمان، حرفه‌آموزی و بازپروری اعتیاد شهرستان اسدآباد هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته گفت: در سال گذشته توانستیم برای کمپ‌زدایی روستای جنت‌آباد و کلینیک ترک اعتیاد دکتر فرجپور مجوز صادر کنیم.

علی رحمانی از آموزش یک‌هزار و 500 نفر در محلات شهری در سال گذشته خبر داد و افزود: در طی سال گذشته 5 هزار و 67 نفر از اهالی روستاها، مددجویان، دانشجویان، معتادین و بیماران تحت درمان در مراکز دارویی، همسران و خانواده‌های معتادین، والدین، کودکان و مربیان در کلاس‌های آموزش و آگاه‌سازی شرکت کردند و خدمات مشاوره و روانشناختی به آنان ارائه شده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: پارسال 12 پاتوق مصرف مواد پاکسازی، 21 تیم پیشگیری از اعتیاد تشکیل و دو کارگاه آموزشی برگزار شده است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول