اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

کوثر شهرستان پاک از حیث مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: این شهرستان از حیث مصرف و ابتلا به مواد مخدر پاک‌ترین شهرستان استان اردبیل است.

کوثر شهرستان پاک از حیث مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌سعد‌الله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر کوثر اظهار داشت: شهرستان کوثر با توجه به اعتقادات پاک مردم آن از حیث ارتکاب جرایم به ویژه مواد مخدر در سطح پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های فرهنگی و دینی در این شهرستان مانع از ورود جوانان به حیطه مواد مخدر می‌شود، خاطرنشان کرد: با سوق دادن جوانان به سمت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی زمینه پرورش عقلانی جوانان را فراهم کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد:  با انجام کارهای پژوهشی و کارشناسی علل، عوامل، زمینه‌ها و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان بررسی و استخراج شده است.

رئیس‌ساداتی بیان داشت: با این آسیب‌شناسی‌ها برنامه‌ای مدون برای مقابله با اعتیاد تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول نقش خانواده‌ها در برخورد با پدیده اعتیاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش برای کاهش عرضه و تقاضا باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان کوثر ادامه داد: این شهرستان هم‌اکنون در زمینه وقوع جرایم مربوط به مواد مخدر در سطح بسیار پایینی قرار دارد طوری که جرایم مربوط به مواد مخدر در این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق قابل مقایسه نیست.

رئیس‌ساداتی تصریح کرد: در کنار کم بودن فعالیت‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر آمار مصرف‌کنندگان و کشفیات نیز در سطح پایین قرار دارد و این شهرستان پاک‌‌ترین شهر در این زمینه محسوب می‌شود.

این مسئول به تغییر شیوه توزیع مواد مخدر و مصرف آن از سنتی به صنعتی اشاره کرد و افزود: تولید مواد مخدر صنعتی زمان مصرف را کوتاه‌تر و ابزار مصرف را ساده‌تر کرده و شامل طبقه اجتماعی خاصی نیست.

فرماندار شهرستان کوثر با ابراز نگرانی از خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر و اعتیاد نوجوانان و جوانان به مواد افیونی یادآور شد: این امر نیز نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها به وجود آورده و مسئولان امر باید در این زمینه راهکارهای پیشگیری را مطرح کنند و نسبت به اجرای آن نیز اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس‌ساداتی بیان داشت: بدون همکاری سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با پدیده اعتیاد ممکن نیست و این نهادها به عنوان امین دولت پیشرو در امر پیشگیری از اعتیاد در جامعه هستند.

وی دارای هدف و برنامه بودن و نیز بهبود روش‌های مبارزه با مواد مخدر و پیدا کردن راه‌های جدید در این زمینه را از ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد ذکر کرد.

فرماندار شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: باید تلاش شود در این زمینه از ظرفیت‌های این سازمان‌ها بهره برده شود.

رئیس‌ساداتی خانواده‌ها را به هوشیاری و مراقبت بیشتر از فرزندان و ایجاد یک رویه درست تربیتی و نظارتی فراخواند و افزود: اگر در امر تربیت و رفت و آمد فرزندان دچار اهمال و سستی شویم دشمن از همین راه بزرگترین ضربه خود را به پیکره نظام اسلامی ما می‌زند.

این مسئول نظارت خانواده‌ها از یک طرف و گسترش برنامه‌های آموزشی در مدارس از طرف دیگر را در کنترل دانش‌آموزان و آشنایی آنها با عواقب منفی و مخرب این بلای خانمان‌سوز مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر در پایان سخنان خود اظهار داشت: آسیب‌شناسی عواقب مصرف مواد مخدر و اطلاع‌رسانی آن به مردم در قالب کلاس‌های توجیهی، آگاه‌سازی و سخنرانی روحانیون نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش آن در جامعه دارد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول