اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم سال جاری صورت پذیرفت

افتتاح 3168 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان از آماده‌سازی 3 هزار و 168 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده استان همدان در نیمه دوم سال 90 خبر داد.

افتتاح 3168 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده استان همدان

محمدعلی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان، فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران این شرکت مأموریت‌های مختلفی از جمله مدیریت و تهیه طرح‌های شهرسازی، معماری، نقشه‌های تفکیکی، آماده‌سازی و اجرایی، تهیه و اجرای طرح‌های عمران شهری با رعایت قوانین و مقررات مربوط و مدیریت و اجرای عملیات خرید اراضی، تجمیع و تفکیک، آماده‌سازی، احداث بنا اعم از مسکونی، خدماتی، تولیدی و تجاری در بافت‌های شهری دارد.

وی افزود: صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ساختمان و مسکن و شهرسازی، انجام عملیات و فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در ارتباط با موضوع شرکت و نیز مدیریت و تجهیز منابع داخل و خارج برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مربوط از قبیل انتشار اوراق مشارکت، تشکیل شرکت‌های سهامی عام و مؤسسات اعتباری غیربانکی و... نیز از جمله دیگر مأموریت‌های این شرکت در استان همدان است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره و در این زمینه بیان کرد: خرید 10 هزار مترمربع املاک واقع در مسیر به منظور بازگشایی معابر بافت فرسوده با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند تا پایان سال 90 اجرایی شده است.

وی به احداث یک هزار و 453 واحد مسکونی در قالب 34 پروژه در محله "جولان" با سرمایه‌گذاری بالغ بر 190 میلیارد ریال از محل منابع دولتی و با مشارکت تعاونی‌های مسکن و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: اجرای 34 پروژه در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر همدان با اعتباری بالغ بر 62 هزار و 310 میلیون ریال نیز از سال 88 تا 90 در زمینه پروژه‌های زیرساختی و کالبدی مورد توجه قرار گرفت.

اسدی تصریح کرد: 285 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده و 27 پروژه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان همدان با اعتبار 133 هزار میلیون ریال در سال 89 با حضور وزیر مسکن و شهرسازی به افتتاح رسید و برای افتتاح 3 هزار و 168 واحد مسکونی با اعتبار 570 هزار و 240 میلیون ریال در سال 90، آماده‌سازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به آماده‌سازی 3 هزار و 168 واحد مسکونی مهر در بافت فرسوده استان همدان در نیمه دوم سال جاری، عنوان کرد: در شهرستان همدان یک هزار و 730 واحد، در ملایر 860 واحد، تویسرکان 315 واحد، در اسدآباد 120 واحد، کبودراهنگ 53 واحد و در شهرستان بهار نیز 57 واحد مسکونی قابل بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در بخش پایانی سخنانش به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برای مدیران شهری و ساکنان بافت فرسوده در همه شهرستان‌های استان همدان اشاره کرد و گفت: تهیه طرح ساماندهی بافت فرسوده شهرهای همدان، فاز 2 جولان، ملایر، کبودراهنگ، بهار، نهاوند، لالجین، تویسرکان، اسدآباد و نیز طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ملایر از جمله طرح‌های در دست اجرای شرکت عمران و مسکن‌سازان استان است که در مجموع با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 500 میلیون ریال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول