اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران:

زمان جراحی مغز در ایران 15 ساعت کاهش یافت

خبرگزاری فارس: عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: با ساخت دستگاه نقشه راه جراحی مغز و اعصاب در کشور، زمان جراحی مغز و اعصاب از 17 ساعت به دو ساعت کاهش پیدا کرد.

زمان جراحی مغز در ایران 15 ساعت کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید ابراهیم کتابچی پیش از ظهر امروز در کنفرانس جراحی و مغز در بیمارستان امام ساری با اشاره به پیشرفت‌های کشور در انجام جراحی‌های اعصاب اظهار داشت: با همکاری آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به‌زودی شرایط تربیت دانشجو در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد رشته جراحی مغز و اعصاب نیاز به فراهم کردن شرایط مناسب جراحی داریم که با همکاری مسئولان دانشگاه شرایط پذیرش ایجاد این رشته فراهم شد.

رئیس بخش جراحی بیمارستان سینای تهران با بیان اینکه در تلاش هستیم که بخش جراحی اعصاب مازندران با تمام تجهیزات راه‌اندازی شود اظهار امیدواری کرد بخش جراحی اعصاب بیمارستان امام ساری تا سه سال آینده یکی از بخش‌های اعصاب قوی و مجهز شود.

وی یادآور شد: مراحل اجرای ایجاد رشته جراحی اعصاب در مازندران از سال گذشته کلید خورد و برای ایجاد این رشته نیاز به تکمیل تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد این رشته داریم.

وی با اشاره به توان بالای دانشمندان ایرانی برای ساخت دستگاه نقشه راه جراحی مغز و اعصاب یادآور شد: با ساخت این دستگاه در داخل کشور تمام مراکز علمی کشور می‌توانند از این دستگاه با هزینه تولید بسیار مناسب بهره‌برداری کنند.

کتابچی یادآور شد: با ساخت دستگاه نقشه راه جراحی مغز و اعصاب در کشور، زمان جراحی مغز و اعصاب از 17 ساعت به دو ساعت کاهش پیدا کرد که این فناوری قبلا فقط در اختیار تنها چند کشور بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول