اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه جندی شاپور اهواز:

امسال 5 مورد پیوند اعضا از مرگ مغزی در خوزستان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: امسال پنج مورد پیوند اعضا از مرگ مغزی در خوزستان انجام شده است.

امسال 5 مورد پیوند اعضا از مرگ مغزی در خوزستان انجام شد

سیامک بقایی در حاشیه کنگره فراهم‌آوری و پیوند اعضا در محل تالار دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر در خوزستان تنها پیوند کلیه انجام می‌شود این در حالی‌ است که نیروهای متخصص استان در حال گذراندن دوره‌های تکمیلی برای انجام پیوند کبد در خوزستان هستند که امیدواریم با آموزش این افراد از ابتدای سال آینده، تیم پیوند کبد خوزستان راه‌اندازی شود.

وی افزود: پیوند سایر اعضای قابل اهدا نیز طی یک برنامه‌ریزی طولانی مدت در خوزستان پیش‌بینی شده است.

مدیر مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: به طور میانگین در استان خوزستان به صورت سالانه 35 پیوند کلیه انجام می‌شود در حالی‌ که در سال گذشته 51 مورد پیوند کلیه در خوزستان صورت گرفته است.

بقایی تصریح کرد: متاسفانه آمار پیوند اعضا از افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند در خوزستان پایین است و آمار نشان می‌دهد امسال پنج مورد و در سال گذشته تنها دو مورد پیوند اعضا از مرگ مغزی در خوزستان انجام شده است که پیوند کلیه در این موارد در اهواز انجام شد و سایر ارگان‌های قابل پیوند به استان‌های دیگر از جمله شیراز به منظور پیوند عضو فرستاده شد.

وی آمار مرگ مغزی در خوزستان را متغیر دانست و عنوان کرد: از آنجا که بعضی از شرایط و حوادثی که منجر به مرگ مغزی می‌شود متغیر است، آماری برای مرگ مغزی در خوزستان به صورت دقیق وجود ندارد.

بقایی با تاکید بر اهمیت گرفتن پیوند عضو از فردی که دچار مرگ مغزی شده تصریح کرد: بعضی از ارگان‌های بدن را برای پیوند نمی‌توان از بدن افراد زنده گرفت به همین دلیل پیوند عضو از فردی که دچار مرگ مغزی شده از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه، بستر مناسبی برای پیوند عضو از این روش در خوزستان ایجاد شود.

بقایی آمار پیوند کلیه در کشور را طی سال گذشته 742 مورد عنوان کرد که از این تعداد 50 پیوند در خوزستان انجام شده است.

انتهای پیام/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول